اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923200046383

شهردار شیراز خبر داد

احیای قدیمی‌ترین ورودی شهر شیراز

کد: 13950923200046383

https://goo.gl/48njvo

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز تلاش برای بهسازی مسیر ورودی جنوبی شیراز را گامی برای احیای قدیمی‌ترین ورودی شیراز عنوان کرد و گفت: مسیر ورودی چنارراه‌دار با توجه به قرار داشتن یک کاروانسرای قدیمی، می‌تواند بسیار جذاب بوده و مورد توجه قرار گیرد.

احیای قدیمی‌ترین ورودی شهر شیراز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌ فطرت، در بازدید از پروژه‌های اجرایی در منطقه 9 شیراز، پیشرفت فیزیکی منطقه گردشگری چنارراه‌دار را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: این مسیر در آینده یکی از پر جاذبه‌ترین مسیرهای گردشگری شیراز خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد جاده سلامت در حاشیه رودخانه چنارراه‌دار، گفت: فاز اول این مسیر شامل 10 کیلومتر طول خواهد بود و برای پیاده‌روی، دو امدادی و دوچرخه سواری بسترسازی می‌شود.

شهردار شیراز با اشاره به افزایش تعداد پل‌های احداث شده بر روی رودخانه چنارراهدار، از یک پل به چهار پل در چهار سال گذشته، خاطرنشان کرد: اجرای شبکه‌های بزرگراهی در منطقه 9 شهرداری تکمیل کننده رینگ بزرگراهی شیراز در مسیرهای شمال، جنوب، شرق و غرب است و در واقع شمال شیراز را به جنوب شرق متصل خواهد کرد.

پاک‌فطرت در خصوص مزایای اجرای این شبکه بزرگراهی در شیراز، گفت: بسترسازی برای حضور سرمایه‌گذاران، ایجاد ارزش افزوده، توسعه فضای سبز، کاهش ترافیک، کاهش زمان تردد از شمال به جنوب و شرق به غرب و ایمن‌سازی ترددها را به‌همراه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ترافیکی در محدوده کمربندی شیراز حد فاصل میدان شهید رودکی تا شهرک مهدی‌آباد، اظهار داشت: در این محدوده با ساخت پل‌های عابر پیاده و تقاطع‌های غیرهمسطح، که مراحل اجرایی را طی می‌کند، ایمن‌سازی تردد سواره و پیاده انجام خواهد شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه در این محدوده اجرای طرح‌های زیباسازی و توسعه فضای سبز مدنظر قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا ضرورت همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های متولی برای تسریع در اجرای طرح‌های مورد نظر، بسیار اهمیت دارد.

پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های متعدد عمرانی در منطقه 9، زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است، از تمام سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری دعوت کرد که از فرصت ایجاد شده توسط شهرداری برای اجرای پروژه‌های مختلف گردشگری، تفریحی، تجاری و ... استفاده مطلوب را داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ در زمینه‌های ورزشی، درمانی، بهداشتی و ... در این مناطق گفت: اجرای طرح‌های متعدد عمرانی در این منطقه، در کنار سایر پروژه‌ها، نشانه توجه به توسعه متوازن شهر و ایجاد بسترهایی مناسب برای رشد اقتصادی مطلوب شیراز است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]