اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190136383

شهردار شیراز خبر داد

ایجاد 20 کیلومتر کوه‌راه در ارتفاعات شیراز

کد: 13950906190136383

https://goo.gl/CXHuLN

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز از ایجاد 20 کیلومتر کوه‌راه در ارتفاعات این شهر خبر داد و گفت: با راه اندازی مدیریت ارتفاعات که در کلان‌شهرها نیز این موضوع وجود ندارد امید است ارتفاعات سبز و مفرحی در شیراز ایجاد کرد.*

ایجاد 20 کیلومتر کوه‌راه در ارتفاعات شیراز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در حاشیه آغاز کاشت سه هزار کیلو پیاز گل نرگس در ارتفاعات شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت ارتفاعات شهرداری در پی مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز راه‌اندازی شده و تاکنون نیز در حفظ و احیای ارتفاعات این کلان‌شهر موفق بوده است.

وی افزود: ارتفاعات شیراز و فضای سبز آن ریه شهر بوده و طبیعت شهر ما را حفظ می‌کنند که باید بیش از پیش توسعه داده شود.

شهردار شیراز ادامه داد: شهرداری شیراز در قراردادی 99 ساله با اداره کل منابع طبیعی، احیا و سبزکردن حدود 13 هزار هکتار از ارتفاعات شیراز را در برنامه دارد.

پاک‌فطرت با اشاره به کاشت 20 هکتار گل نرگس در ارتفاعات شیراز خاطرنشان کرد: در کنار این مهم با همکاری مردم و تشکل‌های مردم نهاد کاشت بذرها و گیاهان دارویی دیگر به همراه کاشت 200 هزار اصله انجیر در ارتفاعات شیراز در دست اقدام است.

وی افزود: برای توسعه متوازن شیراز باید ارتفاعات را حفظ و حراست کرده و با روش‌های مختلف با انواع درختان و داروهای گیاهی سبز کنیم.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه ایجاد پیست‌های دوچرخه‌سواری کوهستان در ارتفاعات شیراز نیز در دست اقدام است، گفت: طوری فضاسازی ارتفاعات شیراز در دست اقدام است که یک شهروند به راحتی از مسیرهای ایجاد شده کوه‌راه‌ها به ارتفاعات دسترسی داشته باشد و در کنار ورزش و کوهپیمایی نیز از غذاهای رستوران‌هایی که در منطقه ایجاد می‌شود نیز استفاده کنند.

مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز نیز از آغاز کاشت 3 تن پیاز گل نرگس در ارتفاعات بام سبز و شمالی این کلان شهر خبر داد.

غلامرضا غلامی در حاشیه این برنامه اظهار داشت: با توجه به اینکه از قدیم شیراز محل رویش گل نرگس بوده و نرگس‌زارها همیشه برند اصلی شهر بوده‌اند ارتفاعات شیراز به نرگس زارها تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال با بارش باران، این بذرها جوانه‌ می‌زند و اوج گل‌دهی آنان نیز دو سال آینده است.

غلامی ادامه داد: همچنین کاشت گیاهان دارویی در برنامه مدیریت ارتفاعات شیراز قرار گرفته و در پی آن نیز 54 گونه گیاهان دارویی که در فارس وجود دارد در این ارتفاعات کشت می‌شود.

مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز با اشاره به اینکه داروهای گیاهی از جمله رزماری، آویشن، بابونه، جاشیر، آنقوزه و سایر گیاهان دارویی در ارتفاعات کاشت می‌شود، گفت: سطح زیرکشت این گیاهان دارویی 60 هکتار است.

غلامی خاطرنشان کرد: در کنار این طرح‌ها همچنین کاشت درختان و گونه‌های مختلف کم آب شامل بلوط، کل‌خنگ، بادام وحشی، انجیر، گیلاس وحشی، زال‌زالاک و زرشک در برنامه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]