اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028221976383

شهردار شیراز خبر داد

فاینانس 771 میلیون دلاری برای قطار شهری شیراز

کد: 13951028221976383

https://goo.gl/zyz5bW

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز با اشاره به تداوم روند احداث خط دوم قطار شهری، از نهایی شدن فاینانس 771 میلیون دلاری برای خرید و تامین تجهیزات این خط خبر داد.

فاینانس 771 میلیون دلاری برای قطار شهری شیراز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، علیرضا پاک فطرت در جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: در سفری که به همراه استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به تهران داشتیم، موضوع تامین بخشی از سهم دولت در خط دوم قطار شهری شیراز دنبال و تصویب شد.

وی با بیان اینکه فاینانس مصوب باید تنها در خط دوم و تنها در تجهیز خط و تامین واگن استفاده شود، خاطرنشان کرد: این موضوع در کمیسیون اقتصاد نیز تایید شده است.

شهردار شیراز افزود: با تصویب این فاینانس امیدواریم بخش سویل خط دوم قطار شهری شیراز با سرعت بیشتری دنبال شده و تا 2 سال آینده، این خط به ایستگاه امام حسین(ع) برسد.

پاک فطرت امکان مسافرگیری خط یک قطار شهری شیراز در مسیر خط یک ایستگاه امام حسین(ع) را هم منوط به تکمیل گالری خط دوم این ایستگاه دانست و گفت: تا زمانیکه ایستگاه امام حسین(ع) به شکل کامل تمام نشود، امکان مسافرگیری هم وجود نخواهد داشت.

شهردار شیراز ادامه داد: تاکنون بالغ بر 70 درصد از اقدامات اجرایی در بخش سویل ایستگاه خط دوم در میدان امام حسین(ع) انجام شده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تکمیل و تجهیز آن باشیم.

پاک فطرت با اشاره به برگزاری جلسه ای با مدیران صندوق توسعه ملی در تهران و با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، یادآور شد که جلسه یاد شده با هدف تامین بخشی از نیازهای مالی تکمیل فاز اول خط یک قطارشهری، برگزار شده بود.

وی ادامه داد: موضوع تامین 30 میلیون دلار از طریق صندوق توسعه ملی مطرح شده بود که در قالب تسهیلات در اختیار شهرداری قرار گیرد اما به دلایلی به تاخیر افتاده بود که در این جلسه موضوع پیگیری شد اما هنوز نتیجه قطعی آن مشخص نشده است.

گفتنی است فایناس خط ۲ مترو شیراز در جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول محترم ریاست جهموری به تصویب رسید.

خط ۲ متروی شیراز به طول ۱۵ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه از شهرک میانرود در جنوب شهر شیراز شروع می شود و یک خط جنوبی شمالی است که انتهای آن به میدان گلستان در شمال شیراز ختم می شود.

مبلغ فایناس خط دو مترو شیراز ۷۷۱ میلیون دلار می باشد که شامل ۵۴۰ میلیون دلار اصل تسهیلات و مبلغ ۲۳۱ میلیون دلار هزینه های تبعی شامل کارمزد – بیمه و هزینه های بالاسری است- ضمنا مبلغ ۹۵ میلیون دلار بعنوان آورده پروژه بایستی توسط فاینانس پذیر تامین شود.

۵۰ درصد اصل و فرع فایناس خط دو متروی شیراز توسط دولت و ۵۰ درصد نیز توسط شهرداری شیراز بازگشت داده خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه