اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901186586383

شهرداری‌ها حرف نهایی را در اجرای قوانین می‌زنند

استقبال انبوه سازان از احداث ساختمان‌های سبز

کد: 13950901186586383

https://goo.gl/sTv6kB

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز با تاکید بر نقش مهم شهرداری‌ها در زمینه اجرای قوانین و آئین‌نامه‌هایی که سازمان نظام مهندسی و مجلس و وزارت راه و شهرسازی تهیه، تدوین و ابلاغ می کنند، گفت: در این بخش حرف نهایی را شهرداری‌ها می‌زنند.

شهرداری‌ها حرف نهایی را در اجرای قوانین می‌زنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌‌فطرت اظهار داشت: اگر شهرداری‌ها اجرای این آیین‌نامه‌ها و ضوابط را با دقت دنبال نکنند، اتفاق خاصی در بحث ارتقای کیفیت ساختمان‌ها و کاهش مصرف انرژی نمی‌افتد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت در ساخت‌وسازهای کشور و کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها و همچنین حرکت به سمت و سوی رعایت مسائل زیست‌محیطی و توسعه پایدار گفت: در این راستا شهرداری شیراز یک پله بالاتر حرکت می‌کند و برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده و در این حوزه برنامه ریزی لازم را انجام داده است.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه شهرداری شیراز اجرای ساختمان های ممتاز را دنبال می کند خاطرنشان کرد: در این زمینه ما دستورالعمل ساختمان های ممتاز را از چهار سال پیش نوشته و کارگروه‌های مختلفی را تشکیل داده‌ایم و در نهایت آن را در شوراهای مختلف شهر تصویب و اجرایی خواهیم کرد.

شهردار شیراز با اشاره به استقبال مردم از اجرای ساختمان های ممتاز در این شهر تاکید کرد: امیدواریم که مردم همان‌طور که در زمینه خرید کالاهایی مثل اتومبیل و ... به کیفیت و میزان مصرف انرژی آنها دقت می‌کنند، در خرید مسکن هم به همین‌ ترتیب عمل کنند.

پاک‌‌فطرت ادامه داد: صرفا ساختمان‌هایی که سازندگان در پروسه ساخت، تمام آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل ها را در نظر بگیرند و بسازند، به عنوان ساختمان ممتاز قلمداد می‌شود و در گواهی پایان کار آنها این مسئله حتما درج خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد احداث و عملیاتی کردن ساختمان های ممتاز توسط شهرداری شیراز ارائه شده و در حال پیگیری است، ابراز امیدواری کرد که این جریان، شروعی برای کل کشور باشد.

شهردار شیراز همچنین در رابطه با معیارهای ساختمان ممتاز گفت: کلیه مصالحی که در ساختمان های ممتاز به‌ کار می‌رود، بایستی دارای مهر استاندارد باشند و به تائید اداره استاندارد برسند؛ همچنین تمامی پرسنل، عوامل و فعالان در فرآیند ساخت و اجرا شامل کارگران، بناها، استادکاران و ... همه دارای کارت مهارت باشند.

پاک‌‌فطرت در عین حال با تاکید بر لزوم رعایت کامل مسائل ایمنی در اجرای ساختمان های ممتاز اظهار داشت: مسائل ایمنی باید در این زمینه رعایت شود؛ به‌طوری که اداره کار باید آن را تایید کند و همچنین مسائل زیست‌محیطی در آن رعایت و بام‌ سبز اجرا شده باشد.

وی افزود: به طور کلی از نظر ما ساختمان ممتاز باید تاب‌آور باشد. یعنی اگر اتفاقی برای آن رخ داد و برای مثال برق ساختمان قطع شد، تا چند روز بتواند توسط برقی که خود تولید می‌کند، برق ساختمان را تامین کند. یا اینکه در هنگام قطعی آب، از آب باران که در هنگام بارندگی ها ذخیره می شود، استفاده کند و تا زمان برطرف شدن مشکل دوام بیاورد.

شهردار شیراز همچنین با اشاره به استقبال سازندگان از ساخت ساختمان های سبز خاطرنشان کرد: در همین ابتدای امر انبوه سازان و سازندگان از این طرح استقبال کرده اند؛ خصوصا که فروش این گونه ساختمان ها برای آنها بسیار راحت‌تر است.

وی افزود: در بحث نورپردازی و بام ‌سبز هم تسهیلاتی را برای سازندگان قائل شده‌ایم و تراکم ویژه به آنها می‌دهیم، بنابراین بسیاری از سازندگان از این طرح استقبال کرده‌اند و به نتایج خوبی در این بخش رسیده‌ایم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه