اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950827185446383

شهردار شیراز:

توسعه حمل و نقل ریلی، نیاز امروز کلانشهرهاست

کد: 13950827185446383

https://goo.gl/0yPWbn

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز گفت: توسعه حمل ونقل ریلی ازجمله قطار، مترو و تراموا نیاز امروز کشور و کلانشهرها است که باید به آن توجه شود.

توسعه حمل و نقل ریلی، نیاز امروز کلانشهرها است

به گزارش اخبار رسی به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌ فطرت در حاشیه نشست شهرسازی ریل پایه در شیراز اظهار داشت: برخی‌ها از روی عدم‌ آگاهی در زمینه طرح‌ها و ساخت‌ و سازهای شهری، حرف‌هایی می‌زنند که مشخص است از بافت شهر شیراز اطلاع کافی ندارند.

وی افزود: هر شهری دارای ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود است و شیراز به‌دلیل بافت توریستی، تاریخی و فرهنگی با دیگر شهرها قابل‌ مقایسه نیست.

شهردار شیراز ادامه داد: داشتن سیستم‌ هایی مانند تراموا که سیستمی ظریف و زیبا است را برای شهر شیراز مناسب می‌دانیم که نه نیاز به تخریب شهری دارد و نه جایی را اشغال می‌کند و ما به‌دنبال چنین سیستمی هستیم.

پاک‌ فطرت به سیستم ناوگان حومه‌ای اشاره کرد و گفت: کار مهمی که باید انجام گیرد این است که چگونه سیستم قطار شهری را به ناوگان حومه‌ای وصل کنیم و در این مورد اداره‌ کل راه و شهرسازی می‌تواند نقش ارزنده‌ای ایفا کند.

وی با اشاره به کارکرد قطارهای حومه‌ای، خاطرنشان کرد: اهمیت این قطارها به‌ خاطر جابه‌جایی مردم شهرستان‌های نزدیک شیراز است که روزانه برای تأمین مایحتاج خود به این شهر می‌آیند و این قطارها به بهترین شکل ممکن می‌توانند آنان را با کم‌ترین مشکل، جابه‌جا کنند.

شهردار شیراز افزود: به این شکل رفت‌ و آمد در شهر و ترافیک حاصل از آن به کم‌ترین حد خود خواهد رسید و مردم نیز در یک زمان‌بندی مشخص که برای قطارها در نظر گرفته ‌شده است، رفت‌ و آمد خود را انجام می‌دهند.

پاک‌فطرت ادامه داد: در این‌صورت است که دیگر نیازی به جاده‌های عریض و طویل نخواهیم داشت و این مهم زمانی تحقق خواهد یافت که وزارت راه و شهرسازی به‌صورت جدی ورود پیدا کند.

وی گفت: شهرداری شیراز به شکل داوطلبانه برای طرح قطارهای حومه‌ای، مطالعه اولیه را انجام داده است و آمادگی دارد در زمینه فنی و خدمات مهندسی به دولت کمک کند.

شهردار شیراز به بحث ایجاد پایانه‌های مشترک حمل‌ و نقل نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با طرحی که داریم پایانه‌های حمل‌ و نقل درون‌شهری و برون‌شهری را به یکدیگر متصل خواهیم کرد و این پایانه‌ها در کنار هم احداث خواهند شد.

پاک‌فطرت پیش‌بینی احداث پایانه در شهرک بهارستان (میان‌رود) و فرودگاه شیراز را از جمله این موارد دانست.

وی اظهارات غیرکارشناسی برخی افراد را مانع پیشرفت دانست و با انتقاد از کسانی که موافق آوردن پایانه‌ها به داخل شهر هستند، افزود: آوردن قطارهای قدیمی قرن 19 میلادی به درون شیراز، نتیجه‌ای جز بر هم‌ زدن بافت این شهر زیبا، چیزی نخواهد داشت و این‌گونه اظهارنظرها به‌دلیل عدم شناخت درست از بافت شهر شیراز است.

پاک‌فطرت درباره کمربندی شیراز نیز گفت: این طرح مربوط به 25 سال‌ پیش است و اگر اقدامی درباره جابه‌جایی آن صورت نگرفته، وزارت راه و شهرسازی باید پی‌گیری کند و ایکاش شهر ما نیز در تهران افراد بانفوذی داشت تا کارها بر زمین نماند.

شهردار شیراز افزود: به‌دلیل عدم پی‌گیری ساخت این کمربندی از سوی مسؤولان مربوطه، در مسیرش ساخت‌ و ساز انجام شد و دیگر برای انجام این کار بسیار دیر شده است.

وی همچنین به ساخت‌ و سازهای حاشیه کمربندی شیراز اشاره کرد و گفت: متولی این ساخت‌ و سازها شهرداری نبوده است زیرا این زمین‌ها جزو منابع ملی بوده و دولت به شهرک‌سازی پرداخته و شهرداری نیز موظف به دادن پروانه ساخت شده است./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه