اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028221966383

گشایش مرکز تخصصی گردشگری مذهبی تاریخی در شیراز

کد: 13951028221966383

https://goo.gl/NHqADu

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز گفت: مرکز تخصصی گردشگری مذهبی تاریخی بافت قدیم شیراز در اختیار فعالان عرصه گردشگری قرار می‌گیرد تا گردشگران خارجی را دعوت کرده و در آن به معرفی شیراز بپردازند.

گشایش مرکز تخصصی گردشگری مذهبی تاریخی در شیراز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در آیین گشایش نخستین مرکز تخصصی گردشگری مذهبی تاریخی در بافت قدیم شیراز، اظهار داشت: راه‌اندازی این مرکز در بافت تاریخی شیراز تاثیر بیشتری بر توسعه گردشگری سومین حرم اهل بیت (ع) خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این مرکز افزود: معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) و شعائر دینی به گردشگرانی که آگاهی کافی از آئین‌های دینی و مذهبی مردم شیراز ندارند، جمع‌آوری ایده‌های گردشگران داخلی و خارجی برای ارائه به مراکز مربوطه از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

شهردار شیراز ادامه داد: بهره‌مندی شهروندان و گردشگران از این اطلاعات و توسعه مراکز فرهنگی شهر از جمله اهداف این مرکز است.

پاک‌فطرت معرفی "مکتب شیراز" که برگرفته از مکتب دینی و ایرانی است به گردشگران را از دیگر اهداف این مرکز عنوان و خاطرنشان کرد: این مرکز خود یک فرهنگسرای بزرگ است که با توجه به نامگذاری امسال سازمان ملل به عنوان سال گردشگری، شهرداری شیراز نیز باید در این زمینه فعالیت داشته باشد و چنین مراکزی را راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه در هتل‌ها و دیگر اماکنی که گردشگران حضور پیدا می‌کنند اطلاعات جامعی در زمینه مذهبی به آنها ارائه نمی‌شود گفت: این مرکز می‌تواند در اختیار فعالان عرصه گردشگری قرار ‌گیرد تا شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی و سومین حرم اهل بیت (ع) را بیش از پیش به گردشگران خارجی معرفی کند.

شهردار شیراز به برگزاری برنامه‌های عزاداری در مناسبت‌های مختلف به ویژه ماه محرم و صفر و حضور گردشگران در جمع عزاداران اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود مرکز تخصصی گردشگری مذهبی و تاریخی می‌توان به معرفی آداب و رسوم رایج شیراز به گردشگران پرداخت.

پاک‌فطرت با ابراز امیدواری از اینکه فعالیت مرکز تخصصی گردشگری مذهبی شیراز تنها به ساعات اداری محدود نشود تاکید کرد: باید زمینه استفاده مفید گروه‌های مختلف گردشگران و فعالان عرصه گردشگری از این مرکز فراهم شود.

وی با بیان اینکه تکریم گردشگران در راستای جذب گردشگران آتی بسیار موثر است تصریح کرد: برخورد نامناسب با گردشگران سبب وارد کردن آسیب به صنعت گردشگری شیراز می‌شود از این رو آسیب‌شناسی این حوزه و فرهنگ‌سازی به منظور برخورد اخلاق‌مدار با گردشگران می‌تواند در دستور کار این مرکز قرار گیرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه زمانی می‌توان ادعا کرد گردشگری شیراز رونق یافته که ضریب اشغال تخت‌های هتل‌های شهر به صد درصد برسد خاطرنشان کرد: رونق گردشگری به شعار نیست.

پاک‌فطرت با بیان اینکه گردشگری تفریحی و طبیعی شیراز با توسعه فضای سبز رونق بیشتری پیدا می‌کند اظهار داشت: از سه سال گذشته تاکنون بیش از 2 میلیون اصله نهال توسط شهرداری شیراز در ارتفاعات این شهر کاشته شده است که به عنوان فضایی مناسب برای تفریح شهروندان می‌تواند تاثیر بسیاری در توسعه گردشگری شیراز داشته باشد.

شب‌های شیراز رنگین می‌شود

وی بر لزوم زیباسازی ظاهری شهر شیراز ویژه شب‌ها و ایجاد فضای مناسب شهری تاکید و خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز در تلاش است تا با الزام نورپردازی در ساختمان‌های بلند مرتبه و اقدامات ویژه در فضاسازی شهری، شب‌های شیراز را برای گردشگران به شب‌هایی زیبا و خاطره‌انگیز تبدیل کند.

بنابراین گزارش همزمان با آئین گشایش نخستین مرکز تخصصی گردشگری مذهبی شیراز ۲۲ تابلو نفیس قرآنی مزین به آیات قرآن و منقش به تذهیب، گل‌مرغ و کتاب‌های قرآن مربوط به «مکتب شیراز» از اساتید بزرگ استان فارس همچون میرزا اسدالله شیرازی، لطفعلی صورتگر شیرازی و احمد نیریزی در نگارخانه این مجموعه رونمایی شد و برای مدت یک ماه در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]