اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726160926383

همکاری شهرداری شیراز و مرکز میراث ناملموس تهران

کد: 13950726160926383

https://goo.gl/TiZoQC

، شیراز , (اخبار رسمی): تفاهم نامه همکاری بین شهرداری شیراز و مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو (مرکز میراث ناملموس تهران)، امضا و مبادله شد

بین شهرداری شیراز و مرکز میراث ناملموس تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز، شهردار شیراز و رئیس مرکز میراث ناملموس تهران در پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس، با امضا و تبادل تفاهم نامه ای، همکاری های مشترک در حوزه های فعالیت آن مرکز را آغاز کردند.

شهردار شیراز گفت: حفظ میراث ناملموس به معنای تقویت نظام اجتماعی، خانواده و مردم است.

علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه شهرداری آمادگی خود را برای حمایت از تمام اقداماتی که باعث تقویت فرهنگ و آداب و سنن ایرانی اسلامی بشود، اعلام می کند، افزود: برای داشتن جامعه ای سالم باید روح افراد آن جامعه را سالم نگه داشت.

وی سلامت روح را در گرو آگاهی از گذشته و داشته های تاریخی غنی دانست و گفت: گذشتگان ایران، شجاع، خیّر و میهمان نواز بوده اند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه تمام آنچه زمینه های فعالیت در حوزه میراث فرهنگی ناملموس را شامل می شود در استان فارس و شیراز وجود دارد؛ پاسداری از میراث ناملموس را یک ضرورت دانست و گفت: ارتقا آگاهی های مردم در خصوص میراث فرهنگی و داشته های تاریخی می تواند مانع از بروز جنگ ها شود.

پاک فطرت با یادآوری اینکه شهرداری شیراز عضو هیئت مدیره ICCN  است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و در ابعاد مختلف، بسیار سود ده و زودبازگشت خواهد بود

رئیس مرکز میراث ناملموس تهران نیز اظهار داشت: حمایت از میراث فرهنگی ناملموس در 5 حوزه متون شفاهی، هنرهای اجرایی، دانش سنتی، آئین ها و صنتعگری قابل پیگیری است.

دکتر یدالله پرمون تصریح کرد: اگر به دنبال حفظ کالبد بناهای تاریخی هستیم و برای آن استراتژی داریم، زمانی می توانیم آن را اجرایی کنیم که روح در کالبد بنا دمیده باشیم.

وی رابطه میراث ناملموس و ملموس را، رابطه بین روح و کالبد دانست و گفت: مرکز مقوله 2، تحت نظارت یونسکو، ایجاد کننده جایگاهی کانونی برای ایران در انجام مطالعات منطقه ای در محدوده آسیای غربی و مرکزی است.

پرمون با بیان اینکه سال 2017 ایران برگزار کننده 2 اجلاس بین المللی خواهد بود، گفت: اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت سال 96 ایران میزبان 2 اجلاس شورای حکام مرکز و اجلاس هماهنگی سران مراکز مقوله2 جهان خواهد بود.

رئیس مرکز میراث ناملموس تهران، پیشنهاد داد که شیراز میزبانی این 2 اجلاس را عهده دار شود./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه