اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726161195609

با هدف توسعه فناوری فضا در کشور منعقد شد

تفاهمنامه همکاری بین مرکز ملی فضایی ودانشگاه تهران

کد: 13950726161195609

https://goo.gl/XpYZem

، تهران , (اخبار رسمی): تفاهم‌نامه همکاری فضایی بین مرکز ملی فضایی و دانشگاه تهران با حضور رییس مرکز ملی فضایی و معاون پژوهشی دانشگاه تهران منعقد شد.

تفاهمنامه همکاری بین مرکز ملی فضایی ودانشگاه تهران

به گزارش  اخبار رسمی به نقل ازروابط عمومی  سازمان فضایی ایران، تفاهم‌نامه همکاری فضایی بین مرکز ملی فضایی و دانشگاه تهران با حضور منوچهر منطقی، رییس مرکز ملی فضایی ایران و محمد رحیمیان، معاون پژوهشی دانشگاه تهران با هدف ایجاد و گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی در حوزه سنجش از راه دور منعقد شد.

در جلسه امضای تفاهمنا‌مه همکاری رییس مرکز ملی فضایی ایران، گفت: با توجه به اینکه ماموریت مرکز ملی فضایی ایران هماهنگی و سیاست گذاری بین تمام نهادهای مربوط به فضا در کشور است، این تفاهم‌نامه نیز در همین جهت و برای مشارکت بیشتر دانشگاه تهران در حوزه فضایی تدوین شده است.
وی افزود: تقریبا همه دانشگاه ها در حوزه فضایی ورود کرده اند و فقط دانشگاه تهران است که با وجود داشتن پتانسیل بالا از نظر امکانات و نیروی انسانی هنوز چندان وارد فعالیت های فضایی نشده است که امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه مشارکت دانشگاه تهران در این حوزه افزایش یابد.
به گفته منطقی، مرکز ملی فضایی در این تفاهم‌نامه به دنبال این است که یک پروژه اساسی و بزرگ در حوزه فضایی را بین نهادهای مرتبط فضایی و دانشگاه تهران اجرا کند که این پروژه بزرگ، تشکیل موسسه پژوهشی مشترک است که کاربردهای زیادی در حوزه فضایی خواهد داشت.
 رییس مرکز ملی فضایی ایران تصریح کرد: در صورت تشکیل موسسه پژوهشی مشترک فضایی بین مرکز ملی فضایی و دانشگاه تهران، این دانشگاه تبدیل به مرجعی برای فعالیت های فضایی می شود؛ زیرا این دانشگاه بسیار جامع بوده و می تواند بسیاری از علوم و فناوریهای حوزه فضایی کشور را پوشش دهد.
منطقی با اشاره به اینکه برخلاف تصورات موجود، کاربری های فضایی تنها به کاربری های تخصصی محدود نمی شود، گفت: کاربری های عمومی فضایی را نباید نادیده گرفت و باید از امکانات فضایی در حوزه های عمومی مانند اورژانس، محیط زیست، پلیس، خدمات فنی و پژوهشی نیز استفاده کنیم و کاربردهای حوزه فضایی را گسترده تر کنیم.
وی افزود: از دیگر ماموریت های موسسه پژوهشی، اقدامات ترویجی، پژوهشی و آموزشی است که در متن تفاهم‌نامه در این زمینه نیز توضیحاتی ارائه شده است.

استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه تهران در حوزه فضایی
محمد رحیمیان، معاون پژوهشی دانشگاه تهران نیز در ادامه این جلسه، گفت: مهم ترین هدف این تفاهم‌نامه استفاده از پتانسیل این دانشگاه برای گسترش موضوعات حوزه فضا در کشور است تا از پتانسل های علمی موجود این دانشگاه بهتر استفاده شود.
وی افزود: تاسیس موسسه پژوهشی مشترک بین مرکز ملی فضایی و دانشگاه تهران یک اقدام خوب و بزرگ است و امیدواریم این موسسه منشا خدمات مفیدی برای کشور شود.
به گفته رحیمیان، تفاهم‌نامه مذکور می تواند اقدامات فضایی دانشگاه را سیستماتیک کرده و همه بخش های مرتبط با این حوزه را درگیر فعالیت های فضایی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فضایی ایران

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی ار معدود کشورهای منطقه خاورمیانه، از سابقه طولانی در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و از سال 1348 با عضویت در برخی از مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا خود را به عنوان کشوری پیشرو در امر هوافضا به دنیا معرفی کرده است.پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران،پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نوید علم و صنعت،طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد،از جمله اهم فعالیت ها و پروژه هایی است که در حوزه فناوری فضای در حال انجام است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]