اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726161425809

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

سکان توسعه NGL در دستان بخش خصوصی قرار می گیرد

کد: 13950726161425809

https://goo.gl/HJYftT

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر آغاز فرآیند اجرایی قراردادهای جدید نفتی، گفت: تمامی فعالیت های مرتبط با حوزه NGL ایران در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

سکان توسعه NGL در دستان بخش خصوصی قرار می گیرد

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ، علی کاردر در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو که امروز (دوشنبه، 26 مهرماه) در هتل المپیک در حال برگزاری است، با اعلام اینکه شرکت ملی نفت ایران تمامی فعالیت های مربوط به حوزه NGL را به بخش خصوصی واگذار می کند، گفت: در این راستا NGL 3200 به بخش خصوصی واگذار شد و در ادامه نیز فعالیت های توسعه ای مرتبط باNGL 1100 و NGL خارگ از دولت منفک خواهد شد.

وی تاکید کرد: این روش به شیوه فراخوان مزایده و با قیمت مناسب انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین با اعلام اینکه جلوگیری از هرزروی گازهای همراه به عنوان یکی از اولویت های شرکت ملی نفت ایران مطرح است، گفت: در همین رابطه ساخت 3 ان جی ال بزرگ و مهم به منظور جلوگیری از هرزروی گازهای فلر در دستور کار قرار گرفته تا ارزش افزوده در این زنجیره ارتقا یابد.

کاردر با بیان اینکه برنامه کلانی برای تغییر استراتژی حاکمیتی در شرکت ملی نفت ایران در دست انجام است، گفت: این تغییرات بنیادین در راستای تقویت همکاری های بین المللی و افزایش تعاملات رقابتی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون بخش عمده ای از صنایع پتروشیمی و پالایشگاه ها کاملا خصوصی شده و در حوزه صنایع میان دست نیز اقدامات جدیدی انجام داده ایم.

کاردر در ادامه با بیان اینکه در حوزه ان جی ال، 2 پروژه در صنعت نفت تعریف شده است، گفت: پروژه ایران ال ان جی به عنوان یکی از این طرح ها با محوریت شرکت ملی نفت ایران کلید خورده و طی آن زمینه لازم برای ورود شرکت های خارجی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: در صورت تحقق این اهداف، می توانیم فقط فروشنده گاز باشیم.

وی همچنین در مورد نقشه راه شرکت ملی نفت ایران در حوزه فروش گاز نیز گفت: در 10 سال اول فرمول فروش گاز به صورت ثابت خواهد بود و در 10 سال دوم فرمول متغیر خواهد بود. 

امضای 4 هزار قرارداد در دستور کار قرار دارد

معاون وزیر نفت همچنین با بیان اینکه هم اکنون 88 طرح در شرکت ملی نفت ایران تعریف شده است، گفت: در همین رابطه 515 پروژه و نزدیک به 2 هزار زیر پروژه تعریف شده و امضای 4 هزار قرارداد نیز در دستور کار قرار دارد.

کاردر افزود: قراردادهای ما نتیجه‌محور و میدان‌محور خواهد بود به طوری‌که در آینده پرداخت‌ها نه به ازای صورت‌‎وضعیت بلکه به ازای میزان تحقق اهداف صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر دشواری های ارائه پروژه ها به شرکت های بین المللی نیز گفت: هم اکنون تمامی فعالیت های مربوط به یک پروژه، حتی در موارد غیرمربوط نیز از سوی شرکت ملی نفت ایران انجام می شود، اما شرکت های بین المللی تنها در حوزه های تخصصی مربوط به خود فعالیت می کنند که این امر ممکن است منجر به کاهش سرعت انجام پروژه ها شود.

وی با بیان این‎که شرکت‌های بین‌المللی از مشارکت با شرکت‌های ایرانی استقبال کرده اند، ادامه داد: هم‌اکنون 11 شرکت صاحب‌صلاحیت برای فعالیت در زمینه اکتشاف و تولید در ایران شناسایی شدند که این شرکت‌ها هم اکنون اکتشاف و تولید نیستند و باید به این سمت حرکت کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: از امروز آگهی تایید صلاحیت شرکت های بین المللی در روزنامه های بین المللی منتشر شده و بعد از یک ماه مناقصه مربوط به آن برگزاری می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته