اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950727162036033

احداث اولین نیروگاه خورشیدی در بوستان آبشار

کد: 13950727162036033

https://goo.gl/Kv45ya

، تهران , (اخبار رسمی): شهردار منطقه 22 از احداث اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 30 کیلووات در بوستان آبشار تهران، خبر داد.

احداث اولین نیروگاه خورشیدی در بوستان آبشار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری منطقه 22 ، قاسم مولایی   با اعلام این خبر و با اشاره به ابلاغ بندهای 6، 11 و 15-3 - سیاستهای کلی محیط‌ زیست مقام معظم رهبری مبنی بر «حمایت، گسترش و توسعه انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌گیری مؤثر از فرصت‌ها و مشوق‌های بین‌المللی در حرکت به سوی اقتصاد کم کربن و تسهیل انتقال و توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌های مرتبط»، گفت: بر این اساس طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران باعنوان «الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر» و همچنین تأکید شورای اسلامی شهر و شهردار محترم تهران بر ضرورت توجه به امر توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در فضاهای عمومی و کاهش هزینه، در منطقه 22 پروژه های بوستان انرژی و ساختمان انرژی اجرا شد .
وی افزود: در منطقه 22 درابتدای سال 94 سه ساختمان انرژی ( اسکان کارگری ناحیه یک ، ناحیه یک و سرای محله زیبا دشت ) و یک بوستان انرژی ( بوستان شهریاران جوان ) افتتاح شدکه در این پروژه المانهایی نظیر نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت 25 کیلو وات در مجموع و 3 دستگاه آبگرمکن خورشیدی از نوع وکیوم تیوپ و یک دستگاه هیت پمپ زمین گرمایی با توان 5 تن جهت تامین گرمایش و سرمایش فضای سرای محله زیبادشت و 11 مورد پایه چراغ سولار و 5 مورد آلاچیق خورشیدی نصب شده است .
شهردار منطقه 22 ادامه داد: در این طرح علاوه بر تزریق برق به شبکه توزیع برق با نصب نیروگاههای خورشیدی ، پیگیری از وزارت نیرو جهت خرید تضمینی برق به مبلغ 7000 راله به ازای هر کیلووات تولیدی توسط منطقه صورت گرفت و در ساختمان سرای محله زیبادشت نصب این تجهیزات منجر به کاهش 60 در صدی مصرف انرژی شد .
مولایی با بیان این که، در اواخر سال 94 از سیستمهای فتوولتائیک جهت تامین روشنایی 10 مورد آلاچیق و نورپردازی مسجد استفاده و نیز 16 دستگاه آبگرمکن خورشیدی جهت تامین آبگرم سرویسهای بهداشتی در پهنه ساحلی دریاچه شهدای خلیج فارس نصب شد، خاطر نشان کرد: همچنین ساختمان اداری دریاچه به نیروگاه خورشیدی 3 کیلو واتی و آبگرمکن خورشیدی تجهیز شد .
شهردار منطقه 22 با اعلام این که بزودی بزرگترین پارکینگ خورشیدی با ظرفیت 30 کیلو وات در بوستان آبشار بزودی افتتاح می شود، اظهار کرد:احداث اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 30 کیلووات در بوستان آبشار تهران واقع در منطقه 22 با اخذ مجوزها و تاییدیه های مربوطه از شرکت توزیع نیروی برق تهران و ستاد محیط زیست شهرداری تهران از ابتدای تیرماه آغاز و در آبان ماه به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: این نیروگاه خورشیدی که بزرگترین نیروگاه خورشیدی در حال احداث در مجموعه شهرداری تهران است به گونه ای طراحی شده است که بتوان از فضای بوجود آمده در زیر پنل های خورشیدی آن بعنوان محل مناسب برای پارک خودروها استفاده کرد، در طراحی فنی این سازه پارکینگ مقاومت در برابر سرعت باد تا 140 کیلومتر بر ساعت محاسبه شده است.
مولایی، خاطر نشان کرد: با حمایت های بوجود آمده در سالهای اخیر توسط وزارت نیرو جهت احداث نیروگاههای تجدید پذیر و انعقاد قرارداد خرید برق تضمینی ، شرکت توزیع نیروی برق از این پس مکلف شده اند که تا 15 سال با تعرفه های مشخص در سال جاری و در سالهای بعد با محاسبه ضریب نرخ تعدیل و محاسبه تورم در نرخ های موجود، برق تولید شده از نیروگاههای تجدیدپذیر را خریداری کنند.
وی با اشاره به وجود فضاهای شهری موجود در شهر تهران و پتانسیل موجود در بهرمندی از این نعمت خدادادی در کشور، گفت: شایسته است که حداکثر استفاده را از فرصت بوجود آمده در راستای تولید انرژی و برق از منابع تجدیدپذیر بدون تولید کربن برای داشتن زمینی پاک و آسمانی آبی از همین امروز شروع کنیم.
شهردار منطقه 22 هدف از اجرای این پروژه را ارتقاء سطح فرهنگ زیست محیطی عموم شهروندان و اطلاع رسانی به گردشگران در خصوص امکان بکارگیری انرژی های تجدید پذیر و کاهش مصرف انرژی و آلودگیهای زیست محیطی ناشی از مصرف برق شهری دانست و اذعان داشت: در واقع در منطقه 22 بوستان محیط زیست با رعایت کلیه شاخص های زیست محیطی تاکنون اجرا نشده است اما با توجه به استقرار نظام مدیریت زیست محیطی در این منطقه از سال 82 بر اساس استاندارد ایزو 14001 و وجود پتانسیلهای ویژه اکولوژیکی منطقه 22 در نظر دارد بوستان محیط زیست با پیاده سازی شاخصهای زیست محیطی مانند استفاده مجدد از پساب ، روش های مدیریت پسماند، بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده از انرژیهای نو ، کاشت گونه های گیاهی سازگار با محیط زیست و استحصال آب باران و ... در قالب برنامه های آینده اجرا کند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست