اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950727162396383

ساعت گل شیراز احیا می‌شود

کد: 13950727162396383

https://goo.gl/Bacwfc

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز از بازسازی و احیای ساعت گل در میدان امام حسین (ع) شیراز خبر داد.

ساعت گل شیراز احیا می‌شود

به گزارش اخبار  رسمی به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در حاشیه بازدید از ایستگاه طبقاتی قطار شهری در میدان امام حسین(ع) اظهار داشت: میدان امام حسین (ع) شیراز و ساعت گلِ واقع در این میدان به شکل پیشین خود بازسازی و احیا می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان امسال میدان امام حسین (ع) به شرایط عادی باز گردد از روند پیشرفت پروژه ابراز رضایت کرد و افزود: تلاش‌های امروز شهرداری نشان‌دهنده عملکرد این نهاد منطبق بر علوم مهندسی دنیا است.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه ساخت قطارشهری شیراز با بهره‌گیری از توان نیروهای بومی صورت گرفته است عملکرد پیمانکار این پروژه را رضایت‌بخش توصیف کرد.

پاک‌فطرت با بیان اینکه باید تلاش‌های چندین ساله مهندسان توانمند ما در مترو شیراز مستندسازی و موزه مترو راه‌اندازی شود خاطرنشان کرد: چنین موزه‌ای به آیندگان نشان می‌دهد که مهندسان ما در شرایطی تاریخی به ویژه در تحریم‌ها چگونه توانستند چنین کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی به ساخت ایستگاهی معادل ساختمانی چندین طبقه و چند منظوره زیر میدان امام حسین (ع) شیراز اشاره و تصریح کرد: تمام اصول مهندسی در ساخت این ایستگاه در نظر گرفته شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه 100 هزار متر مکعب خاک‌برداری در شرایط ترافیکی مرکز شهر نیازمند دقت نظر است خاطرنشان کرد: زیربنای ساخت و ساز در ایستگاه‌های طبقاتی خط یک و دو واقع در میدان امام حسین (ع) 30 هزار مترمربع است.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه ایستگاه خط 2 که از زیر ایستگاه خط یک عبور می‌کند در عمق سی متری قرار دارد گفت: ساخت و سازها در عمق ادامه دارد و ریل‌گذاری‌ها مراحل نهایی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه برای ورود و خروج و ارتباط ایستگاه خط یک و دو تمام جوانب در نظر گرفته شده است اظهار داشت: سهم اعتبارات شهرداری در مترو شیراز بی‌سابقه است و آمادگی انتقال تجربیات خود را دارد./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه