اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950727162695809

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت عنوان کرد

شتاب‎بخشی به توسعه لایه نفتی پارس جنوبی

کد: 13950727162695809

https://goo.gl/cNhMDR

، تهران , (اخبار رسمی): معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برای نخستین بار در فاز 11 پارس جنوبی سیستم جلوگیری از افت فشار مخزن مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا بدین وسیله از تولید مخزن حفاظت شود.

شتاب‎بخشی به توسعه لایه نفتی پارس جنوبی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ، غلامرضا منوچهری امروز (سه شنبه، 27 مهرماه) پس از بارگیری سکوی 17B پارس جنوبی در بندرعباس، کاهش فشار مخزن را یک امر طبیعی در پارس جنوبی دانست و افزود: تمهیداتی اندیشیده شده است تا دوره تولید را در این میدان مشترک طولانی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فاز 11 پارس جنوبی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی توسعه خواهد یافت، تاکید کرد: امسال با راه‌اندازی پنج فاز پارس جنوبی 100 میلیون متر مکعب گاز و 160 هزار بشکه میعانات گازی به تولید پارس جنوبی اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: تا پایان امسال برداشت روزانه 30 هزار بشکه ای از لایه نفتی پارس جنوبی آغاز می شود.

منوچهری با بیان اینکه قطر 300 حلقه چاه برای برداشت از لایه نفتی حفاری کرده است، افزود: ما باید حداقل دو سوم این میزان را حفاری کنیم و بتوانیم در یک دوره طولانی تولید از لایه نفتی را به 200 هزار بشکه در روز برسانیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: توسعه فاز دوم لایه نفتی از جمله اولویت های وزارت نفت است که در قالب قراردادهای جدید نفتی توسعه خواهد یافت.

معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: هم اکنون تعدادی از شرکت‌ها، خواستار توسعۀ لایۀ نفتی پارس جنوبی در فاز دوم هستند که در این میان شرکت دانمارکی مرسک نیز با توجه به تجربۀ فعالیت در بخش قطری این لایه تمایل دارد که در توسعۀ لایۀ نفتی پارس جنوبی حضور داشته باشد.

مذاکره برای سرمایه‌گذاری در بخش ال‌ان‌جی ادامه دارد

منوچهری با اشاره به اینکه با توجه به پیچیدگی خطوط انتقال گاز و مسائلی که در زمینۀ صادرات گاز از طریق خط لوله وجود دارد، به نظر می‌رسد صادرات گاز از طریق ال‌ان‌جی برای ما مطرح است، افزود: هم اکنون ایران در حال مذاکره با شرکت‌های آسیایی مانند کره و ژاپن و شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در بخش ال‌ان‌جی است، اما هیچ‌یک از این مذاکرات قطعی نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، سرمایه‌گذاری در ال‌ان‌جی‌های با ظرفیت‌های متوسط، ارزان‌تر از قبل و تعداد سازنده ها نیز بیشتر شده است. بنابراین باید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشیم. در حال حاضر راه برای سرمایه گذاری در ال ان جی ایران باز شده و هم اکنون در حال مذاکره برای تکمیل طرح ایران ال‌ان‌جی و دیگر پروژه‌ها در این بخش هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته