اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950728163566425

بالاترین آمارمرگ ومیر در کشور ثبت شد

متوفیان عابران پیاده در تصادفات درونشهری اردبیل

کد: 13950728163566425

https://goo.gl/NiUfzp

، اردبیل , (اخبار رسمی): رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: آمار متوفیان تصادفات درون‌شهری عابران پیاده در شهر اردبیل 42 درصد بیش از میانگین کشوری است.

متوفیان عابران پیاده در تصادفات درونشهری اردبیل

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، رحیم آقامحمدی عصر روز دوشنبه 26 مهر ماه در نشست با شهردار اردبیل، اظهار کرد: شهرداری و نیروی انتظامی دو نهاد مهم در حوزه خدمات درون‌ شهری است و ایمنی ترافیک در شهر نیز با تعامل نزدیک این دو ارگان امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در هفت ماهه اول سال 16نفر در تصادفات درون شهری اردبیل فوت کرده‌اند که امسال در همین مدت شاهد فوت 17 نفر در تصادفات درون شهری هستیم.

رئیس پلیس راهور استان گفت: عمده مناطق حادثه‌ خیز برای عابران پیاده در سطح شهر اردبیل در حدفاصل میادین جهاد و مبارزان، مبارزان و مادر و همچنین خیابان‌های گلمغان، ارجستان و در کل مناطق دارای معابر عریض و محل عبور پیاده است.

آقامحمدی افزود: مقابله با این معضل نیازمند تعبیه سیستم هوشمند کنترل سرعت است که تا زمان تکمیل این طرح نسبت به ایمن‌‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در مناطق یاد شده باید اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در شهر اردبیل 64 درصد متوفیان تصادفات درون شهری را متأسفانه عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

آقامحمدی اضافه کرد: این آمار در مقایسه با آمار کل کشور که تنها 22 درصد و در تهران هم 43 درصد است، بسیار جای تأمل دارد به طوری که اردبیل پیشتاز در متوفیان عابر پیاده است.

وی در ادامه گفت: کار ساماندهی سواری‌های مسافرکش بدون مجوز و همچنین مینی‌بوس‌های فاقد مدارک مسافرکشی در دستور کار پلیس راهور استان اردبیل است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل ضرورت راه‌اندازی مرکز کنترل و ترافیک اردبیل را ضروری اعلام کرده و از شهردار خواست تا در راه‌اندازی این مجموعه کمک‌حال پلیس باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اردبیل

اردبیل یکی از مناطق تاریخی ایران به شمار می‌رود که حدود 5000 سال قدمت دارد. به‌طوریکه درلوحه‌های گلی سومریان به صورت آرتا ثبت گردیده‌‌است که خود قدمت شهر را تا5000 سال می‌رساند. این شهر در زمان حکومت بنی‌امیه مرکز حکومت آذربایجان و در زمان بنی‌عباس مرکز قیام بابک خرمدین بوده‌است. در سال 618 هجری مورد حمله مغولان قرار گرفت، اما در زمان تیموریان و صفویان، نهضت تشیع و جنبش‌های سیاسی ایران از این شهر برخاست. اردبیل در زمان صفویان آباد شد و به اوج اعتبار، عزت، و عظمت خود رسید، اما پس از انقراض این سلسله در پیشامدها و تحولات تاریخی دوره نادرشاه و اوایل قاجار و به‌ خصوص با ورود قشون روسیه به ایران و حوادث دوران مشروطیت، از رونق و اهمیت افتاد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه