اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950729163906424

اجرای پروژه های شهری بر اساس اولویت ها در همدان

کد: 13950729163906424

https://goo.gl/MTEPbA

، همدان , (اخبار رسمی): رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: پروژه های شهری باید بر اساس اولویت ها اجرا شود.

اجرای پروژه های شهری بر اساس اولویت ها در همدان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمیدرضا طبی‌مسرور در جلسه بررسی مسایل پروژه‌های شهری که با حضور معاون فنی عمرانی، مدیرعامل سازمان عمران و مسؤولان فنی عمرانی مناطق شهرداری همدان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: با توجه به شروع فصل سرما در همدان به سمتی حرکت می‌کنیم که نتیجه آن توقف عملیات اجرایی بعضی از پروژه‌ها است که می‌طلبد مشکلات این حوزه بررسی شود.

طبی مسرور با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در فصل سرما هزینه‌بر و بدون کیفیت لازم است، اضافه کرد: برگزاری این جلسه در راستای همفکری و هم اندیشی برای بررسی مسایل اجرای پروژه‌ها است؛ چرا که خروجی اینگونه جلسات به نفع مدیریت شهری و عواید آن نیز برای شهروندان خواهد بود.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: بخش فنی و عمرانی یکی از پرمشغله‌ترین بخش‌های شهرداری محسوب می‌شود که در نهایت بازخورد فعالیت این حوزه در افتتاحیه پروژه‌ها دیده می‌شود.

حمیدرضا طبی‌مسرور تقدیر از زحمات کارکنان و عوامل فنی و عمرانی شهرداری را ضروری دانست و اظهار کرد: آنگونه که شایسته است از این افراد تقدیر نمی‌شود.

طبی‌مسرور اجرای به موقع و به هنگام پروژه‌‌ها را دارای اهمیت دانست و یادآور شد: در سال‌های گذشته پروژه‌هایی در سطح شهر اجرایی شده که قابل استفاده نبوده و ما در مقابل مردم و بیت‌المال نمی‌توانیم پاسخگو باشیم، نمونه‌ آنها پارکینگ طبقاتی مظفریه است که متأسفانه پروژه‌ای که میلیاردها تومان هزینه در برداشت بلا استفاده مانده است.

وی با اشاره به اینکه امروز عصر فناوری است و خطاپذیری در اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی شهری قابل قبول نیست، اظهار کرد: در طراحی و اجرای طرح‌ها باید با استفاده از سامانه‌های پیشرفته‌ای که امروزه در اختیار مهندسان است خطاها را به حداقل رساند.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: زمانی که اجرای پروژه‌ها قائم به شخص و یا افراد باشد به این بخش آسیب وارد شده و این موضوع به بخش‌های دیگر سرایت می‌کند.

حمیدرضا طبی‌مسرور با بیان اینکه مقیاس اجرای پروژه‌ها مشخص است، اضافه کرد: باید از منابع موجود حداکثر بهره را برد و در اجرای طرح‌ها از جمله آسفالت‌ریزی کیفیت نباید فدای سرعت شود.

طبی‌مسرور زحمات معاونت و مجموعه فنی عمرانی شهرداری همدان را قابل تقدیر دانست و افزود: شهرداری همدان در سال‌های گذشته ثابت کرده که می‌تواند در مقیاس‌های مختلف تمامی پروژه‌ها به خوبی وارد شود و عملکرد خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده اداره مستقلی در شهرداری در خصوص آسفالت تشکیل شود، افزود: ضروری است معابر سطح شهر شناسنامه‌‌دار شود و با توجه به محدودیت منابع، اجرای آسفالت برای معابر اولویت دار انجام شود.

طبی‌مسرور در ادامه بر هماهنگی بخش‌های خدمات شهری با عمرانی شهرداری تأکید کرد و گفت: برای صدور پایان کار بخش‌های شهرسازی و عمرانی با هم هماهنگ باشند تا پس از صدور، مشکل فنی دیگری وجود نداشته باشد.

در ادامه معاون فنی عمرانی شهرداری همدان با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه‌های شهری اظهار کرد: کمبود منابع از مهمترین مشکلات عمرانی شهرداری است و به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکارن گاه با کاهش کیفیت کار مواجه هستیم.

موسی رسولی به تلاش شبانه‌روزی نیروهای حوزه فنی و عمرانی شهرداری اشاره کرد و افزود: در اجرای پروژه‌های عمرانی مسؤولیت بر عهده ما است اما اختیاری در خصوص فاز طراحی پروژه‌ها نداریم.

همچنین در این جلسه مدیرعامل سازمان عمران شهرداری همدان گفت: اجرای آسفالت در سطح شهر بر اساس اولویت‌های تعیین شده انجام می‌شود.

محمدرضا نشهری اضافه کرد: اخیراً آسفالت بازیافتی با یک تغییر اساسی در طرح اختلاط توسط ماشین اجرا می‌شود که رضایتمندی را به همراه داشته، با این امر منابع عمومی و بیت‌المال نیز حفظ می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری همدان

می‌توان گفت که حکومت مشروطه ایران در همدان تقریبا چند ماهی قبل از صدور فرمان آن در ایران به یمن وجود حکمران عارف و آزادیخواهی چون ظهیر الدوله صفا علیشاه در این شهر استقرار یافت. وی پیش از آن که اسمی از مجلس شورای ملی در ایران باشد در شهر همدان مجلس فواید عمومی را بنیاد گذاشت که حکم پارلمان شهری بود و بعدها انجمن ولایتی نام گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه