اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950729163946383

پل کابلی ولیعصر(عج) پایان امسال زیر ترافیک می‌رود

کد: 13950729163946383

https://goo.gl/X0H58B

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز گفت: پل کابلی ولیعصر(عج) که به یک المان‌ ماندگار تبدیل می شود تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد.

پل کابلی ولیعصر(عج) پایان امسال زیر ترافیک می‌رود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت نیمه شب 28 مهرماه و در حاشیه بازدید سرزده از روند اجرای پروژه پل کابلی ولی‌عصر(عج) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این یکی از پروژه‌های بسیار مهم شهرداری شیراز است که اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در بیان مشخصه‌های فنی این پروژه گفت: در این پروژه که 2 کیلومتر طول دارد، 16 هزار تن میلگرد، 600 تن کابل و مقادیر قابل توجهی بتن به‌کار رفته است.

شهردار با بیان اینکه پل کابلی شیراز یکی از پروژه‌های منحصر به‌فرد به لحاظ طراحی و سازه‌ای در کشور به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: مبلغ قرارداد این پروژه 75 میلیارد تومان بوده و امیدواریم طی 4 ماه آینده عملیات اجرایی آن به پایان برسد.

پاک‌فطرت با اشاره به قرار داشتن ایستگاه مترو ولی‌عصر(عج) در کنار این پروژه، پیشرفت فیزیکی این ایستگاه را 90 درصد عنوان کرد و گفت: در زیر پل هم شاهد احداث باغ موزه دفاع مقدس خواهیم بود و از طرفی با توجه به قرار گرفتن موزه دفاع مقدس در کنار این پروژه، یک مجموعه زیبا در این نقطه ایجاد خواهد شد.

پاک‌فطرت تاثیر این پروژه بر ترافیک محدوده میدان ولی‌عصر(عج) به‌عنوان نقطه تلاقی ورودی شرقی و شمالی شیراز را مناسب دانست و اظهار داشت: امیدواریم اجرای این پروژه، علاوه بر تاثیرات ترافیکی زمینه‌ای برای رونق این منطقه کمتر برخوردار شهری و ایجاد و توسعه بخش‌های تجاری و اقتصادی و فرهنگی متناسب شود./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه