اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801165176424

میدان امام(ره) همدان به نمادی فاخر آراسته شود

کد: 13950801165176424

https://goo.gl/zv0UYQ

، همدان , (اخبار رسمی): رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان گفت: به دلیل اهمیت میدان امام خمینی(ره) شهرداری نمادی فاخر و شایسته در این فضا ایجاد کند.

میدان امام(ره) همدان به نمادی فاخر آراسته شود

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا با اشاره به اجرای طرح پیاده‌راه خیابان بوعلی اظهار کرد: روند اجرای طرح با سرعت قابل قبولی در حال پیشروی است و برای بهره‌و‌ری بهتر شهروندان از فضای جدید این خیابان می‌طلبد مسائل جانبی و مبلمان آن از جمله روشنایی، سطل زباله، نیمکت‌ها و همچنین حالات مختلف حمل و نقل در این پیاده‌راه هرچه سریعتر مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

گردان به دغدغه کمیسیون در خصوص شرایط ورود و حرکت خودروهای برقی در این پیاده‌راه اشاره و بیان کرد: تأکید ما بر ورود خودروهایی است که بهره‌مند از قرارداد بی‌ او تی، بیمه و استانداردهای لازم باشد.

وی در پاسخ به شایعاتی مبنی بر تأمین اعتبار پیاده‌راه از سوی سازمان یونسکو عنوان کرد: تمامی بودجه مورد نیاز در اجرای طرح پیاده‌راه از محل اعتبار شهرداری همدان تأمین شده و شایعه تأمین اعتبار از سوی یونسکو صحت ندارد.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ساماندهی میدان امام خمینی(ره) اشاره و افزود: ساماندهی این میدان در هفت گام تعریف شده بود که با حذف زوائد بصری و یکسان سازی تابلوها آغاز شد و تا مرحله جداره‌سازی که به علت میراثی بودن جداره‌های میدان امام بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بود پیشروی داشت اما متأسفانه این اداره کل با توجیه کمبود اعتبار از روند اجرای جداره‌سازی امتناع کرد.

کامران گردان ادامه داد: با وجود این شرایط ساماندهی میدان امام خمینی(ره) با تغییر در نماد مرکزی دنبال و مسؤولیت این کار به سازمان زیباسازی شهرداری واگذار شد.

گردان گفت: با توجه به اهمیت نماد میدان امام خمینی(ره) انتظار می‌رود شهرداری برای اجرای نماد جدید با کار تخصصی و بررسی دقیق وارد عمل شده و نمادی شایسته و فاخر در این فضا ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از این جلسه به جانمایی بازار پرندگان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تأیید مکان مورد نظر از سوی محیط زیست و انجام پیگیری‌های اولیه، روند ایجاد بازار پرندگان به مرحله کلنگ زنی رسیده است و به زودی مراحل اجرایی آغاز شده و شاهد تجمیع و ساماندهی پرنده فروشان در این محل خواهیم بود.

کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: با توجه به سرعت قابل قبول اجرای عملیات عمرانی پیاده‌راه سازی بوعلی لازم است به مبلمان شهری در این طرح توجه شود.

وی افزود: در طرح پیاده‌راه سازی خیابان بوعلی نماد میدان امام(ره) به طور کامل حذف و طرح و نماد جدیدی جایگزین آن می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بعد از اتمام پروژه خیابان بوعلی طرح پیاده‌راه سازی خیابان اکباتان شروع می‌شود، افزود: طرح تأمین وسیله نقلیه مناسب از ضروریات و اولویت‌های طرح پیاده‌راه سازی خیابان بوعلی است.

گردان افزود: در اجرای این طرح تمام سازمان‌ها و واحدهای اجرایی شهرداری همدان فعالیت و همکاری داشتند که سبب شد این پروژه روند اجرایی مناسبی داشته باشد.

در این جلسه پیرو بررسی شرایط حمل و نقل در پیاده‌راه بوعلی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترفیک شهرداری همدان از بررسی یک خودروی برقی بومی و دانش بنیان که توسط اساتید و دانشجویان ایرانی طراحی و ساخته شده خبر داد.

احسان صباغ عنوان کرد: همه قطعات این خودرو تولید داخل است و تمام بدنه آن فایبرگلاس است و از آنجا که دانش بنیان بوده و در شهر همدان ساخته شده استفاده از آن در حمل و نقل می‌تواند نقطه قوتی برای شهر و مجموعه علمی استان باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهری و حومه شهرداری همدان نیز در این کمیسیون اقدام به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان نمود و اظهار کرد: تجمع خودروهای کارگاهی و گریدرها در حاشیه بلوار و میدان شاهد مزاحمت و مشکلات بسیاری برای شهروندان و رانندگان مسیر ایجاد کرده بود.

مهران حاجیان گفت: با ایجاد این پایانه گام مؤثری در افزایش رفاه شهروندان و حفظ خدماتی مثل آسفالت خیابان در این ناحیه از شهر برداشته شد و با همین هدف ایجاد پایانه‌ای در میدان امام حسن(ع) را نیز در دستور کار داریم که در ماه آتی افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان هم در بخش دیگری از این جلسه به موضوع تغییر در نماد میدان مرکزی شهر اشاره و اظهار کرد: به دلیل حساسیت بالای این پروژه با درخواست از یک مشاور، کار طراحی به متخصص واگذار شده و در حال بررسی است.

وحید علی ضمیر با بیان اینکه جداره‌سازی در میدان امام خمینی(ره) از جداره بانک ملی آغاز خواهد شد افزود: حدود 80 تا 90 درصد طرح مشاور در جداره سازی بانک ملی آماده شده است که با توجه به ارزش میراثی این بانک مقرر شده ساختار بیرونی بانک حذف یا تغییر نکند و فقط جداره‌ای جدید در یک لایه پوششی به آن اضافه شود.

وی اضافه کرد: جداره بانک ملی از سبک معماری مدرن تبعیت می‌کند که در زمان خود بنای فاخری بوده و حتی تا امروز بنای تاریخی با این سبک معماری در هیچ نقطه از کشور ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر جداره بانک ملی با اصول معماری پسامدرن و تغییراتی که الزاماً در میدان امام(ره) ایجاد خواهد شد هم‌خوانی ندارد بنابراین با حفظ بنا در جهت هماهنگ سازی این ساختمان با نقاط دیگر و به ویژه میدان مرکزی گام برخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان در ادامه به طراحی و ایجاد نماد جدید در میدان امام خمینی (ره) اشاره و عنوان کرد: با بررسی‌های مختلف کارشناسی به این نتیجه رسیده‌ایم آبنما بهترین گزینه برای نماد مرکز شهر است اما برای تبیین هویت شهر ترکیبی از نماد و آبنما برای این منظور درنظر گرفته شده است که هزینه ساخت و نگهداری آن نیز باید معقول بوده و با فرهنگ ایرانی اسلامی ما تطابق داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری همدان

می‌توان گفت که حکومت مشروطه ایران در همدان تقریبا چند ماهی قبل از صدور فرمان آن در ایران به یمن وجود حکمران عارف و آزادیخواهی چون ظهیر الدوله صفا علیشاه در این شهر استقرار یافت. وی پیش از آن که اسمی از مجلس شورای ملی در ایران باشد در شهر همدان مجلس فواید عمومی را بنیاد گذاشت که حکم پارلمان شهری بود و بعدها انجمن ولایتی نام گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه