اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950802165685797

آغاز مرحله دوم طرح کاهش در تهران

جریمه 500 هزار ریالی خودروهای فاقد معاینه فنی

کد: 13950802165685797

https://goo.gl/5qtUYw

، تهران , (اخبار رسمی): خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر در صورت ورود به محدوده زوج و فرد جریمه می شوند.

جریمه 500 هزار ریالی خودروهای فاقد معاینه فنی

  به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی پلیس راهور نیروی انتظامی ،سردار تیمور حسینی ،رئیس پلیس راهور تهران بزرگ،با اعلام این خبر گفت: براساس این طرح دوربین های ترافیکی محدوده زوج و فرد به ثبت پلاک خودروهای ورودی فاقد معاینه فنی اقدام می کنند.

سردار حسینی در مورد مبلغ جریمه نداشتن برگه معاینه فنی معتبر نیز گفت: صاحبان خودروهای فاقد معاینه فنی مبلغ 500 هزار ریال جریمه می شوند.

وی افزود: با اجرای مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش، تخلف ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد از طریق دوربین های نظارتی ثبت و ضمن ارسال پیامک جریمه برای مالک خودرو، 500 هزار ریال جریمه نیز برای خودرو اعمال می شود.

سردار حسینی بیان کرد : در مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش، جریمه برای تخلف ورود خودروها به محدوده ترافیکی زوج و فرد براساس «شماره پلاک خودرو و نداشتن معاینه فنی» اعمال می شود.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ،  مالکان خودروها می توانند با مراجعه به سامانه سیمفا(http://symfa.moi.ir) و وارد کردن شماره پلاک و شماره شناسایی خودرو (VIN) از معتبر بودن برگه معاینه فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

مرحله نخست طرح ترافیکی (کاهش آلودگی هوای شهر) پس از کش و قوس های فراوان در نهایت به تصویب شورای عالی ترافیک رسید و با ابلاغ وزارت کشور، اجرای آن از نیمه شهریورماه در پایتخت آغاز شد. مرحله دوم این طرح نیز از ابتدای مهر با جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی آغاز شد که با گذشت چند روز با اعلام پلیس راهور تهران بزرگ برای دادن مهلت دوباره به شهروندان به منظور اخذ برگه معاینه فنی معتبر، به صورت موقت متوقف شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]