اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950802165895696

سازمان انتقال خون ایران پیشرو در منطقه

کد: 13950802165895696

https://goo.gl/cGu2m8

، تهران , (اخبار رسمی): ششمین سمینار بین المللی اهدای خون از سوی فدراسیون بین المللی سازمان های اهدای خون (FIODS) و تشکل غیردولتی فعال در زمینه اهدای خون (AVIS) و حمایت دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و سازمان بین المللی انتقال خون (ISBT) دیروز برگزار شد.

سازمان انتقال خون ایران پیشرو در منطقه امرو

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران ، عباس صداقت سرپرست دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون ایران به همراه یتمگتا عبدالله نماینده منطقه ای سلامت خون درسازمان جهانی بهداشت و همایون اصغر مشاور منطقه ای آزمایشگاههای بهداشت عمومی سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی دراین سمینار شرکت داشتند.

در این سمینار گزارشی از وضعیت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی از سوی همایون اصغر،مشاور منطقه ای آزمایشگاههای بهداشت عمومی سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی ارائه شد.

وی در این گزارش با حیاتی خواندن تهیه خون سالم برای تمامی کشورهای منطقه گفت: 80 درصد خون سالم منطقه تنها توسط سه کشور ایران، مصر و پاکستان تأمین می شود و سالیانه حدود 8 میلیون واحد،اهدای خون در این منطقه انجام می شود که تهیه 7 میلیون آن توسط این سه کشور است.

اصغرافزود:در بررسی انجام شده بر روی 1253 بیمار مبتلا به تالاسمی در منطقه که بصورت مرتب خون و فرآورده های خونی دریافت می کنند متاسفانه شیوع بیماریهای منتقله از راه انتقال خون به میزان 3/ 25 درصد (7/ 21% HCV ، 3% HBV و 5 /0% HIV ) بر آورد شده است.

بر اساس همین گزارش نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: در سال 2016 میلادی طی بررسی های انجام شده بر 205 بیماری که تحت دیالیز بوده اند، 55 مورد یعنی 68/ 2 % مبتلا به اچ آی وی شده اند، که تمامی این موارد خون را از بانک های خون ملی و یا خصوصی کشورخود دریافت نموده بودند و بسیاری از کشورهای منطقه، همچنان بر اهدای خون جایگزین از خانواده بیمار تأکید دارند، و درصد زیادی از اهدا کنندگان را اهدا کنندگان بار اول تشکیل می دهند.

وی در ادامه افزود: از 7050842 اهدای خون در سال 2015 میلادی در منطقه، شیوع اچ آی وی 05/ 0%، شیوع HBVحدود1/ 1%، شیوع HCV حدود 19/ 1% ، و شیوع سیفلیس حدود 38/ 0% برآورد شده است.

در پایان نماینده سازمان جهانی بهداشت به پیشرو بودن کشور ایران نه تنها در منطقه بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر اشاره داشته و از دستاوردها و اقدامات شایسته ای که در تمام بخش های تأمین خون سالم در کشور ایران انجام شده است قدردانی کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]