اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803167585809

رئیس واحد امنیت فاوا شرکت ملی نفت ایران:

کاربرد فاوا در حوزه نفت و گاز گسترش می یابد

کد: 13950803167585809

https://goo.gl/1yUDgG

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس واحد امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران گفت: صنعت نفت می تواند با به کارگیری تکنولوژی جدید فاوا ضمن صیانت از مخازن نفت، روند برداشت نفت و گاز را بهبود ببخشد.

کاربرد فاوا در حوزه نفت و گاز گسترش می یابد

 به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، امیرحسین گرامی راد در نشست تخصصی تکنولوژی سنسور نرم و اینترنت اشیا در صنعت نفت، فاوا را یکی از محورهای اساسی در کاهش هزینه و تسریع امور در عصر حاضر برشمرد.

به گفته گرامی، استفاده از تکنولوژی های روز، شرایط استفاده هدفمند از منابع و بهبود راندمان و کاهش هزینه های سربار را به دنبال دارد.

وی با اشاره به کاربرد گسترده فاوا در حوزه نفت و گاز در دنیا گفت: صنعت نفت می تواند با به کارگیری تکنولوژی های جدید در حوزه بالادستی و پایین دستی، ضمن صیانت از مخازن نفت، روند برداشت نفت و گاز را بهبود ببخشد.

گرامی با معرفی مقوله ای جدید به عنوان اینترنت اشیا ((Internet Of Thing، گفت: اینترنت اشیا مفهمومی جدید در دنیای فناروی اطلاعات و ارتباطات است که برای هر موجودی (انسان، حیوان و اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه های ارتباطی اعم از اینترنت و اینترانت را فراهم می کند.

وی افزود: دریافت، ثبت و ارسال اطلاعات به روز و لحظه ای برای استفاده، تحلیل و بهبود محصولات و خدمات از جمله کاربرد اینترنت اشیا است.

به گفته گرامی، فرآیند ارسال داده در فناوری اینترنت اشیا نیازی به تعامل انسان با انسان یا انسان با رایانه نخواهد داشت و داده ها به صورت اتوماتیک و بر اساس تنظیمات انجام شده در زمان های مشخص ارسال می شود.

در ادامه این نشست تخصصی، ضمن معرفی اصول و ویژگی های سنسور نرم به انواع کاربردهای این سنسور در صنایع به ویژه صنایع بالادستی نفت پرداخته شد. از کاربردهای سنسور نرم در صنعت نفت می توان به محاسبه مشخصات مخزن با استفاده از اطلاعات نفت تولید شده، پیش بینی تولید نفت در مخازن، محاسبه مشخصات مواد در مخلوط های چند فازی و محاسبه اثرگذاری حلال های در بهبود استخراج نفت اشاره کرد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته