اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803167595809

با تشکیل کارگروه های تخصصی صورت می گیرد

تدوین روش ومعیارتخمین هزینه طرح هاوپروژه های نفتی

کد: 13950803167595809

https://goo.gl/83h6m2

، تهران , (اخبار رسمی): مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با تشکیل کارگروه های تخصصی متشکل از کارشناسان باتجربه شرکت های تابعه نفت، روش ها و معیارهای مورد قبول برای تخمین هزینه طرح های نفتی در 9 ردیف مجزا را تعیین و تدوین می کند.

تدوین روش ومعیارتخمین هزینه طرح هاوپروژه های نفتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‎های برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران برآورد هزینه طرح‎ها و پروژه‎های این شرکت را از اواخر سال 93 در دستور کار قرار داده است و این فرایند را با دسته‎بندی طرح‎ها در 9 ردیف مجزا دنبال می‎کند.

معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‎های برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران که مسئولیت برآورد هزینه طرح های و پروژه های نفتی را بر عهده دارد، در این زمینه اعلام کرد: کارگروه‎های تخصصی جهت تدوین راهنمای برآورد هزینه انجام طرح‎ها و پروژه‎های شرکت ملی نفت ایران جلسه‎های خود را به‌طور پیاپی برگزار می کنند.

این معاونت از دسته‎بندی طرح‎ها و پروژه‎ها در سرفصل‌های خطوط لوله دریا و خشکی، مخازن ذخیره سازی هیدروکربور، حفاری خشکی و دریا، تلمبه خانه‎های نفت و ایستگاه‎های تقویت فشار گاز، سکوهای دریایی، پالایشگاه‎های گاز و واحد های گاز و گاز مایع، واحدهای فرآورش نفت خام و نمکزدایی، نیروگاه ها، پست ها و خطوط انتقال برق و راه و ابنیه در طرح‌ها و پروژه های شرکت ملی نفت ایران خبر داد.

به گفته این معاونت، کارگروه‎های تخصصی متشکل از کارشناسان باتجربه شرکت‎های زیر مجموعه شکل گرفته است تا علاوه بر تبادل تجربیات مربوط به پروژه‎های انجام شده، روش‌ها و معیارهای مورد قبول برای تخمین هزینه در آن سرفصل، تعیین و تدوین شود.

بر اساس اعلام این معاونت، تاکنون نتایج حاصل از فعالیت کارگروه‌های تخصصی در سرفصل‌های اول تا چهارم تهیه و ارائه شده‎اند و تدوین دیگر فصول نیز در حال اجراست.

یکی از مباحث مهم مرتبط با طرح‎ها و پروژه‎ها، موضوع هزینه و قیمت تمام شده آنهاست زیرا همواره عواملی نظیر تحولات فناوری، تورم، امکان کنترل قیمت، ایمنی و قوانین مربوط به محیط زیست، بحران‎های اجتماعی، ملاحظات واردات و صادرات، مالیات و تعرفه های تجاری و همچنین تغییر ارزش پول رایج، رقم برآورد اولیه طرحها و پروژه‌ها را با تغییر روبرو می کند. موضوعی که داشتن برآورد صحیح از هزینه انجام هر طرح یا پروژه پیش از شروع و یا در حین اجرای آن را دوچندان می کند و نقش موثری در مدیریت طرح‎ها و پروژه‎ها خواهد داشت.

در زمان تصویب اولیه شرح نیاز طرح‎ها و پروژه‎ها به دلیل کمبود اطلاعات مهندسی، برآورد هزینه آنها در سطح کلان و با تخمین بودجه انجام می شود که معمولا فقدان مبانی یکسان و تعریف شده در این سطوح، برآورد هزینه را با چالش و عدم اطمینان مواجه می کند. به همین دلیل از اواخر سال 1393کار تدوین راهنمای برآورد هزینه انجام طرح‎ها و پروژه‎ها (در مرحله ایجاد) در دستور کار واحد ارزشیابی بهای تجهیزات و اقلام طرح‎ها در معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‎ها با هدف ارائه روش‎ها و خطوط راهنما قرار گرفت تا بتوان در زمان تصویب شرح نیازها، برآورد هزینه آنها را در سطح کلان یا تخمین بودجه با استفاده از درس آموخته‎ها و مبانی استاندارد انجام داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته