اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804169035809

هدف حفظ محیط زیست محقق شد

افزایش ظرفیت جمع آوری گاز همراه نفت در مارون

کد: 13950804169035809

https://goo.gl/3vr1hZ

، تهران , (اخبار رسمی): ظرفیت جمع آوری گازهای همراه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به میزان 8 میلیون و 500 هزار فوت مکعب در روز افزایش یافت.

افزایش ظرفیت جمع آوری گاز همراه نفت در مارون

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت ملی نفت ایران، جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون اظهار داشت: ظرفیت دریافت گازهای همراه نفت در کارخانه گاز و گاز مایع شماره 400 با هدف جمع آوری و دریافت بخشی از گازهای مرحله دوم بهره برداری مربوط به شرکت مارون  و جلوگیری از گازسوزی به میزان 8 میلیون و 500 هزار فوت مکعب در روز افزایش یافت.

وی ضمن تاکید بر انجام هرگونه اقدام در راستای صیانت از منابع هیدروکربوری شرکت گفت: این میزان ظرفیت به گازهای تفکیکی مراحل پایین آسماری واحد بهره برداری کوپال که پس از جمع آوری و فشارافزایی در ایستگاه تقویت فشار گاز آسماری کوپال، به مرحله دوم کارخانه گاز و گاز مایع 400 ارسال می شد، اختصاص داشت که با انجام اصلاحیه ای امکان ارسال این مقدار گاز به کارخانه های گاز و گاز مایع 700 و 800 فراهم و از این ظرفیت جهت جمع آوری سایر گازهای مرحله دوم مازاد شرکت بویژه واحد مارون 4 ، استفاده خواهد شد.

پورهنگ افزود: پیش از این با توجه به افزایش تولید گاز مازاد بر ظرفیت ایستگاه های جمع آوری و فشار افزایی شرکت، استفاده از حداکثر ظرفیت دریافت گازهای مرحله دوم در کارخانه گاز و گاز مایع 400 در دستور کار قرار گرفت و با انجام طرح های اصلاحی، بخشی از گازهای مرحله دوم مازاد واحد های بهره برداری شماره 1 و 6 مارون به جای مشعل شدن، به کارخانه گاز و گاز مایع 400 ارسال شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در پایان از آغاز یک طرح اصلاحی جهت ارسال گازهای مرحله دوم  مازاد واحد بهره برداری شماره 4 مارون به کارخانه گاز و گاز مایع 400 در آینده نزدیک خبر داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته