اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805169406383

راه اندازی نخستین "مددسرای مهربانی" شیراز

کد: 13950805169406383

https://goo.gl/wpYSF0

، شیراز , (اخبار رسمی): *شهرداری منطقه یازده شیراز با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به طور رسمی آغاز به کار کرد

راه اندازی نخستین "مددسرای مهربانی" شیراز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در آئین گشایش منطقه 11 شهرداری و نخستین مددسرای مهربانی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 11 به مساحت 1200 هکتار و جمعیت بیش از 150 هزار نفر از منطقه 7 و 3 شهرداری شیراز جدا شده است اظهار داشت: در آینده نزدیک نیز بخشی از منطقه یک به منطقه 3 ملحق می‌شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه در انتخاب ساختمان شهرداری منطقه یازده بحث اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: این مکان بدون هزینه‌ای برای شهرداری آماده شده و هم برای کارمندان و هم برای ارباب رجوع دلنشین است.

پاک‌فطرت از تمامی مدیران شهرداری شیراز خواست تا در شکوفایی هر چه سریعتر منطقه یازده کمک کنند و ادامه داد: تلاش شهرداری شیراز بر این بوده است که محدوده مناطق از نظر مساحت، بودجه و جمعیت همسنگ و برابر با هم تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه یک شهرداری شیراز در حال حاضر بیشترین مساحت و مشکلات خاص خود را دارد گفت: با راه‌اندازی منطقه یازده شهرداری بخشی از منطقه سه زیر پوشش این منطقه قرار گرفته است و در آینده نزدیک بخشی از منطقه یک به منطقه سه واگذار می‌شود تا کیفیت خدمات‌رسانی به مردم ارتقا یابد.

شهردار شیراز با ابراز امیدواری از اینکه پروژه‌های بزرگی که در منطقه یازده قرار دارد هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع سه سطحی تخت جمشید با طولانی ترین پل عابر پیاده و دارای بیشترین ایمنی برای عابران یکی از پروژه‌های منحصر به فرد در این منطقه است.

پاک‌فطرت همچنین به باغ خانواده که توسط شهرداری شیراز در این منطقه خریداری شده است اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این باغ خانواده آغاز شده است و امیدواریم تا دهه فجر افتتاح شود.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه برای انتقال پرونده‌ها از شهرداری مناطق سه و هفت به شهرداری منطقه یازده دقت شود پرونده‌ای مفقود نشود خاطرنشان کرد: پرونده‌های مربوط به منطقه یازده که در حال حاضر در مناطق سه و هفت در جریان است باید عملیات آنها تکمیل و پس از آن منتقل شود و درخواست‌های جدید که به این مناطق می‌آیند به منطقه یازده هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری باید با یاوران شورا که نماینده محلات و پل ارتباطی بین محله‌ها، اعضای شورا و شهرداری هستند ارتباط نزدیکی داشته باشند افزود: با همکاری یاوران شورا می‌توان سهم مردم در نگهداری از شهر را افزایش داد.

شهردار شیراز با بیان اینکه مردم باید به این باور برسند که هزینه نگهداری شهر از اعتبارات خود آنها تامین می‌شود اظهار داشت: در این صورت مردم در حفظ، نگهداری و نظافت شهر دقت می کنند و همین امر سبب کاهش هزینه‌های نگهداری شهر می‌شود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه با اقدامات فرهنگی در شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی می‌توان مردم را در اداره شهر سهیم کرد خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته در شیراز اقدامات فرهنگی ارزشمندی انجام شده که قابل مقایسه با تمام دوران شهرداری شیراز نیست.

وی با ابراز تاسف از اینکه عده‌ای تنها کارهای عمرانی شهرداری شیراز در سال‌های اخیر را می‌بینند به ارائه آمار برخی اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی پرداخت و گفت: تا قبل از سال 89 در شیراز تنها 5 نمازخانه ساخته شده بود در حالی که از سال 89 تا پایان سال 94 تعداد 33 نمازخانه توسط شهرداری شیراز ساخته شده است.

شهردار شیراز افزود: علاوه بر این تعداد نمازخانه در پنج سال گذشته 7 مسجد نیز با مشارکت مردم ساخته شده و یا در حال ساخت است و شهرداری نقش مهمی در واگذاری زمین، ارائه طرح و تسهیل در ساخت مساجد داشته و یکی از این مساجد نیز توسط خود شهرداری تکمیل شده است.

پاک‌فطرت از کلنگ‌زنی یک مجتمع فرهنگی در هفته جاری در شیراز خبر داد و خاطرناشان کرد: تا سال 89 متراژ تمامی فرهنگسراهای شیراز 11 هزار و 500 مترمربع بوده است در حالی که در طول پنج سال گذشته 15 هزار و 140 متر مربع فرهنگسرا در شیراز ساخته شده و تعداد زیادی از آنها افتتاح شده است.

وی به کمبود نیروی انسانی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز برای اداره فرهنگسراهای این شهر اشاره کرد و گفت: در استخدام‌های جدید شهرداری باید تامین نیروهای فرهنگی متخصص در اولویت باشد.

شهردار شیراز تعداد سالن‌های ورزشی شیراز تا پیش از سال 1389 را تنها 5 مورد اعلام کرد و افزود: در پنج سال گذشته 12 سالن ورزشی برای شهروندان ساخته شده است.

پاک‌فطرت با انتقاد از افرادی که می‌گویند بودجه فرهنگی شهرداری شیراز 100 میلیارد تومان است، شهرداری با آن چه کرده، گفت: این افراد فکر می‌کنند این بودجه تنها باید برای مراسم، برنامه‌ها و مناسبت‌ها هزینه شود در صورتی که بودجه فرهنگی شهرداری بر اساس مصوبات شورا باید برای ساخت پروژه‌های فرهنگی هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از سال 89 حتی یک زمین چمن مصنوعی هم در شیراز ساخته نشده بود اظهار داشت: در پنج سال گذشته تعداد 33 زمین چمن مصنوعی در شیراز ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است که تا پایان امسال به 40 زمین چمن افزایش می‌یابد.

شهردار شیراز افزود: بیش از 60 مکان توسط معاونت فرهنگی برای آموزش و حفظ قرآن راه‌اندازی شده است.

نخستین مددسرای مهربانی با هدف اسکان موقت افراد بی‌سرپناه راه‌اندازی شد

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه این مکان با 40 تخت به افرادی که سرپناهی ندارند خدمات می‌دهد گفت: یک کلانشهر به چنین مکانی نیاز دارد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در کنار این مددسرای مهربانی یک سرای مهربانی نیز ایجاد شود خاطرنشان کرد: با ایجاد سرای مهربانی مردم می‌توانند کمک‌های خود را بدون هیچ واسطه‌ای در اختیار نیازمندان قرار داده و فرهنگ مهربانی را در شیراز گسترش دهند.

شهردار شیراز هدف از ایجاد مددسرای مهربانی را ایجاد عدالت اجتماعی در شهر عنوان و تصریح کرد: افراد در راه مانده که مکانی برای اقامت در شب ندارند می‌توانند با مشاوره‌هایی که در این مددسرا ارائه می‌شود به صورت مستقل روی پای خود بایستند.

ابراهیم شعرا، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این آئین اظهار داشت: ساختمانی که برای منطقه 11 شهرداری انتخاب شده با تلاش نیروهای شهرداری به مکانی زیبا و قابل استفاده تبدیل شده است.

ناظر منطقه یازده شهرداری شیراز افزود: افتتاح مناطق جدید در شهرداری به منظور ارائه خدمت بهتر به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مسئولان وظیفه دارند به بهترین شکل به مردم خدمت کنند خاطرنشان کرد: منطقه یازده شهرداری شیراز بر اساس مصوبه شورای اسلامی و وزارت کشور ایجاد شده و حتی حدود و مساحت آن نیز توسط آنها تعیین شده است و باید کمک کرد خدمات جدید به مردم ارائه شود./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه