اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805169895431

دردیدار وزرای صنعت دو کشور تاکید شد

فصل جدید همکاری اقتصادی ایران و فنلاند

کد: 13950805169895431

https://goo.gl/W0q5J4

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت، معدن و تجارت با کای میخانن وزیر توسعه تجارت خارجی فنلاند و هیات تجاری همراه دیدار کرد.

دیدار نعمت زاده و وزیر توسعه تجارت خارجی فنلاند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت ، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت کشورمان از آمادگی ایران برای آغاز همکاری های بلند مدت و استراتژیک خبر داد و گفت: در بخش های صنایع سلولزی، چوب، پتروشیمی، دارو، شیمیایی، معادن و انرژی های نو زمینه های مناسبی برای همکاری و سرمایه گذاری های مشترک وجود دارد.

وی با بیان اینکه شرایط مناسب را  برای فعالیت سرمایه گذاران فنلاندی ایجاد خواهیم کرد و از حضورشان استقبال می کنیم افزود: تبادل دو طرفه بازار بر اساس منافع مشترک، لزوم صادرات بخشی از محصولات تولیدی در ایران، انتقال تکنولوژی و ایجاد واحد های تحقیق و توسعه پیشرفته از مهم ترین دغدغه های ما برای جذب سرمایه گذاری های خارجی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیروی کار جوان و متخصص، مرکزیت منطقه ای و تولیدات انبوه از مهم ترین ویژگی های کشورمان برشمرد و تصریح کرد: اهدف توسعه مناسبات تجاری و صنعتی بدون ایجاد ارتباط بانکی دو طرفه میسر نخواهد بود و باید برای هماهنگی بیشتر سیستم های پولی و بانکی دو کشور برنامه ریزی کنیم.

وی هم چنین بر همکاری های صندوق های ضمانت صادرات و توسعه همکاری بیمه ای دو کشور تاکید و تصریح کرد: باید همکاری شرکت ها و بخش های خصوصی دو طرف در اولویت قرار گیرد.

کای میخانن وزیر توسعه تجارت خارجی فنلاند نیز در این دیدار از تمایل کشورش برای توسعه مناسبات تجاری، اقتصادی و صنعتی با ایران خبر داد و گفت: با وجود اینکه همکاری های بانکی روند تقریبا کندی دارد اما تلاش می کنیم موانع برطرف شود و روابط بانکی بهبود یابد.

وی با بیان اینکه شرکت های فنلاندی در بخش های تولیدی، خدمات، تحقیق و توسعه و سایر بخش ها علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند افزود: نیروی جوان و متخصص ایارنی یکی از دلایل تمایل برای همکاری های بیشتر ما با ایران است.

هیات تجاری و صنعتی فنلاندی شامل شرکت های فعال در بخش های انرژی ، معدن ، شیمیایی، انرژی و سلولزی بود که در این شست نمایندگان این شرکت ها نظرات خود را درباره راهکارهای توسعه همکاری ها بیان کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید