اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805169976033

معاون شهردار تهران در جلسه آمادگی جهت بارندگی های فصلی خبر داد

آماده باش مدیریت شهری برای فصل بارندگی

کد: 13950805169976033

https://goo.gl/AoIX3c

، تهران , (اخبار رسمی): جلسه آمادگی مدیریت شهری برای فصل بارندگی به ریاست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با حضور نمایندگان پلیس راهور تهران بزرگ، معاونت ‌های امور مناطق و خدمات شهری شهرداری تهران و سازمان مدیریت بحران پایتخت و نیز مدیران عامل سازمان تاکسیرانی و شرکت کنترل ترافیک تهران برگزار شد.

آماده باش مدیریت شهری برای فصل بارندگی

به گزارش اخبار رسمی به نقل ازبه نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مازیار حسینی در این جلسه با اشاره به این که تهران، شهر کم بارشی است که در اقلیم خشک و نیمه خشک واقع شده، گفت: با یک بارندگی کوچک، ممکن است مشکلات بزرگی برای شهر و شهروندان ایجاد شود و در صورت عدم پیش ‌بینی های لازم، حتی بحران به وجود آ‌ید.

وی با اعلام این که بخش قابل توجهی از گرفتاری ‌هایی که بعد از هر بارندگی رُخ می دهد، به مسائل فرهنگی برمی گردد، افزود: مشکلی که در این میان وجود دارد، این است که متأسفانه گروهی از افراد، جوی‌ های آب را با سطل آشغال اشتباه می ‌گیرند و از نهرهای شهر به جای مخازن زباله استفاده می‌ کنند.

تقویت ناوگان تاکسیرانی هنگام بارندگی

معاون شهردار تهران با اشاره به این که با توجه به شیب طبیعی تهران، مواد زائدی که در انهار ریخته می شود از شمال شهر به جنوب شهر منتقل می شود و در نتیجه مناطق جنوبی با مشکلات بیشتری رو به رو می شوند، اظهار کرد: در بحث آمادگی برای فصل بارش، سازمان مدیریت بحران از نظر انجام هماهنگی های لازم، سازمان مهندسی عمران با توجه به نقش ستادی و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و سازمان آتش نشانی در خصوص انجام عملیات امداد و نجات، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

مازیار حسینی با بیان این که در زمان بارندگی، نیروهای پلیس در کف خیابان شرایط سختی را تحمل می کنند، تصریح کرد: هنگام بارندگی باید بحث انتظامی را تقویت کنیم و نسبت به رفع موانع ترافیکی از جمله پارک های دوبله جلوگیری کنیم، ضمن این که باید موضوع جا به جایی مسافر به ویژه از طریق ناوگان تاکسیرانی به صورت ویژه تقویت شود.

آماده باش 15 هزار کارگر خدمات شهری

سرهنگ محسن ترابیان؛ معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این جلسه با اشاره به این که دغدغه ترافیکی هنگام بارندگی در مناطق شمالی تهران بیشتر است، اظهار کرد: در زمان بارندگی، شاهد افزایش تصادفات و درگیر شدن محورها به ویژه در مناطق 1، 2 و 3 هستیم و یکی از مشکلات این مواقع بعد از بروز تصادفات، انتظار خودروها برای حضور پلیس و ترسیم کروکی است در صورتی که بیمه تا سقف 63 میلیون ریال بدون کروکی خسارت پرداخت می کند.

اصغر عطایی؛ مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این جلسه با بیان این که تهران دارای 496 کیلومتر کانال روباز،       سرپوشیده و مدفون در عمق زمین و 10 هزار کیلومتر انهار و جوهای آب است، تصریح کرد: 15 هزار کارگر خدمات شهری به صورت لحظه ای در دسترس هستند تا در صورت بارندگی در هر ساعتی از شبانه روز، نسبت به رفع آب گرفتگی اقدام نمایند.

4 بزرگراه پر ترافیک تهران هنگام بارندگی

ایلوش وزیری؛ مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران نیز با اشاره به این که با توجه به اطلاعات مرکز کنترل ترافیک، تعداد نقاط درگیر آب گرفتگی در تهران به حداقل میزان ممکن کاهش یافته، اظهار کرد: در زمان بارندگی، ترافیک در شبکه بزرگراهی تهران تشدید می شود که در این میان، شدت ترافیک در 4 بزرگراه شهید چمران، آزادگان، شهید لشکری و شهید بابایی بیشتر است.

میثم مظفر؛ مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز در این جلسه با بیان این که هنگام بارندگی، ناوگان تاکسیرانی نقش ویژه ای بر عهده دارد، تصریح کرد: در زمان بارندگی از طریق حضور میدانی در سطح شهر و نظارت دقیق گشت های تاکسیرانی، نسبت به تقویت حضور تاکسی ها در سطح شهر اقدام خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه