اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171166383

با حضور شهردار شیراز

کلنگ مجتمع فرهنگی مذهبی نهر اعظم به زمین زده شد

کد: 13950808171166383

https://goo.gl/SmW6JK

، شیراز , (اخبار رسمی): کلنگ مجتمع فرهنگی مذهبی نهر اعظم که توسط یکی از خیران ساخته می‌شود در شیراز به زمین زده شد.

کلنگ مجتمع فرهنگی مذهبی نهر اعظم به زمین زده شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی مذهبی نهر اعظم با بیان اینکه تمامی مراحل اجرای این پروژه با همت خیران انجام می‌شود اظهار داشت: شهرداری با در اختیار قرار دادن زمین در احداث این پروژه مشارکت دارد.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای پروژه فرهنگی مذهبی نهر اعظم چهار سال پیش‌بینی شده است افزود: بهتر است این مدت زمان بیشتر از دو سال به طول نینجامد.

شهردار شیراز با بیان اینکه این پروژه در محله‌ حسین‌آباد شیراز ساخته می‌شود خاطرنشان کرد: این محله به فضای فرهنگی نیاز دارد و وظیفه مدیریت شهری این است که محله‌محوری را در اولویت قرار دهد چراکه تقویت محله‌ها سبب ایجاد رقابت سالم، سازنده و پویا در بین محلات می‌شود.

پاک‌فطرت تصریح کرد: ایجاد رقابت در بین محلات هم در زمینه ساخت و هم نگهداری محله‌ها با ساخت مراکز فرهنگی به مدیریت شهری کمک بزرگی می‌کند.

وی به تصمیم یکی از اساتید دانشگاه شیراز برای ساخت این مجموعه فرهنگی اشاره و از علی‌نقی مصلح شیرازی، خیر مجری این پروژه، تقدیر و تشکر کرد و افزود: حضور بانیان خِیر برای ساخت و توسعه شهر می‌تواند به الگویی برای تمام شهروندان تبدیل شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه این مجتمع در مکانی ساخته می‌شود که محل ساخت بوستانی بزرگ است خاطرنشان کرد: این مرکز فرهنگی مذهبی نه‌تنها برای مردم محله بلکه برای مسافرانی که به شیراز وارد می‌شوند قابل استفاده است.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه هر فرد با هر امکاناتی که دارد می‌تواند در توسعه و ارتقای فرهنگ شهروندی مشارکت داشته باشد گفت: در انجام کارهای فرهنگی که زیربنای توسعه است نه‌تنها دولت بلکه مردم باید مشارکت داشته باشند تا ارتقای فرهنگِ شهر به درستی صورت گیرد.

وی به اعلام آمادگی یکی از خیران شیراز برای ساخت یکصد واحد مسکونی خبر داد و خاطرنشان کرد: این خیر بنا دارد پس از ساخت این واحدهای مسکونی آنها را در اختیار شهرداری قرار دهد تا هر یک از آنها رایگان به مدت یک سال در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد.

شهردار شیراز بر لزوم همکاری با خیران و فراهم کردن زمینه حضور آنها در امر اجرای پروژه‌های مختلف شهری تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری شیراز زمین پروژه نهر اعظم را در اختیار خیّر این پروژه قرار داده است.

پاک‌فطرت افزود: امیدوارم بوستان نهر اعظم که عملیات اجرای آن آغاز شده تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شیراز، نیز در این آیین با بیان اینکه این مجتمع فرهنگی با رویکرد مذهبی در منطقه‌ای که به چنین مکانی نیاز دارد احداث می‌شود اظهار داشت: این مجتمع می‌تواند کاربرد محله‌ای، منطقه‌ای و گردشگری داشته باشد و علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان پذیرای مسافرانی باشد که از شمال شهر وارد شیراز می‌شوند.

سید عبدالرضا دستغیب با اشاره به اینکه اجرای این مجتمع در سه فاز پیش‌بینی شده است افزود: هر فاز پس از اجرا و بهره‌برداری برای مردم قابل استفاده خواهد بود.

مدیرعامل مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شیراز با بیان اینکه مجتمع فرهنگی مذهبی شامل مسجد، کتابخانه، گالری، سالن همایش و کلاس‌های آموزشی و فرهنگی احداث خواهد شد خاطرنشان کرد: متراژ بنا بیش از 2 هزار مترمربع است و هزینه اجرا 25 میلیارد ریال برآورد شده که این رقم بدون در نظر گرفتن هزینه زمین است.

بانی خِیر مجتمع فرهنگی مذهبی نهر اعظم، علی‌نقی مصلح شیرازی از استادان دانشگاه شیراز، نیز در این آیین با ابراز امیدواری از اینکه مشارکت وی در ساخت پروژه به الگویی برای دیگر خیران و شهروندان شیراز تبدیل شود گفت: مهم‌ترین هدف من ترغیب شهروندان خیر به اینگونه اقدامات است.

وی با بیان اینکه باید بستر انجام کارهای خیر فراهم شود افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در این زمینه به خوبی ایفای نقش می‌کنند./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه