اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171505898

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

تمدید مهمانی ناخوانده آلودگی هوا برای سومین روز

کد: 13950808171505898

https://goo.gl/rOynsm

، تهران , (اخبار رسمی): روزهای آلودگی هوای متوالی تهران در آبان 95 بر اساس پیش‌بینی‌ها به 3 می‌رسد. آسمان تهران پس از آنکه طی روزهای جمعه و شنبه(7 و 8آبان) میزبان هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بود، قرار است صحنه پایداری هوا و افزایش آلاینده‌ها برای سومین روز متوالی باشد.

تمدید مهمانی ناخوانده آلودگی هوا برای سومین روز در تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وحید حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد آلودگی هوای تهران در روز یکشنبه نیز تمدید خواهد شد تا شمار روزهای آلاینده متوالی پایتخت به عدد 3 برسد.

حسینی تصریح کرد: گزارش‌های رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران روز جمعه شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون را 110 ثبت کرد و این شاخص روز شنبه 8 آبان به عدد 166 و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس رسید که نشان از کاهش کیفیت هوا در هفته دوم آبان دارد.

بررسی واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان ‌می‌دهد به دلیل افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق ناشی از وقوع پدیده گرد و غبار در روز چهارشنبه و همچنین استقرار شرایط جوی پایدار در ساعات اولیه صبحگاه روزهای پنج شنبه و جمعه، کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: بر اساس تحلیل پارامترهای هواشناسی، پیش‌بینی می شود وزش بادهای محلی در بعدازظهر روز شنبه 8آبان منجر به کاهش نسبی غلظت آلاینده های تجمع یافته شود. درادامه با کاهش میزان ناپایداری جوی در روز یکشنبه (9آبان) و تشدید شرایط پایداری شبانه، پیش‌بینی می‌شود غلظت آلاینده ها در صبحگاه روز یکشنبه افزایش نسبی یابد.

از ابتدای سال جاری تاکنون 11 روز هوا پاک و 186 روز سالم بوده است اما شمار روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس با احتساب پیش بینی یکشنبه به 28 می‌رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه