اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171705817

آخر هفته هوا سرد می شود

کد: 13950808171705817

https://goo.gl/NzSg0t

، تهران , (اخبار رسمی): در پی افزایش ابر، بارش باران و وزش باد در ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر، ازچهارشنبه دمای هوا نیز در سواحل شمالی کشور کاهش می یابد.

آخر هفته هوا سر می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان، با بیان این خبرگفت :در چند روز آینده نوار شمالی کشور تحت تاثیر عبور امواج متناوب تراز میانی جو است .

وی با اشاره به تضعیف سامانه بارشی در آسمان امروز و فردا-یکشنبه و دوشنبه- گفت: در برخی مناطق شمال غرب بارش خفیف و پراکنده گاهی همراه با وزش باد رخ خواهد داد و طی این دو روز بر روی دریای خزر جریانات جنوبی گرم مستقر خواهد شد.

وظیفه  همچنین از احتمال وزش باد شدید جنوبی در برخی مناطق سواحل غربی خزر و اردبیل خبردادو افزود: امروز دما در نوار شمالی کشور به طور موقتی افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، از اواخر وقت سه شنبه با تقویت سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب و به تدریج روز چهارشنبه در ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر، مجدداً افزایش ابر و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد که به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر علاوه بر تشدید بارش، کاهش دما نیز رخ خواهد داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این بارش ها به تناوب تا پایان هفته، شمال غرب، نوار شمالی و بطور خفیف تر شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواشناسی

وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تامین اهداف ملی و بین المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم می باشد. تحقیق و شناخت کامل اتمسفر و کلیه پدیده های جوی وجمع آوری ، تنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمارهای هواشناسی و ارائه و کشف نتایج حاصله بمنظور کمک به برنامه ریزی ، پیشرفت و افزایش بازدهی موثر در فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، آب، آبیاری، مخازن آبهای زیر زمینی، آبهای سطحی، شهرسازی، سدسازی، تامین انرژی، تاسیسات شهری، آبرسانی، سلامتی و بهبود ارتباطات هوایی، در یایی، زمینی و مطالعات محیط زیست و سایر فعالیتهای دریایی، آلودگی هوا، تعدیل وضع هوا و غیره از مهمترین کاربرد های هواشناسی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست