اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809172026424

تا دو ماه آینده انجام می شود

راه اندازی پیاده راه خیابان بوعلی شهر همدان

کد: 13950809172026424

https://goo.gl/XwqFlx

، همدان , (اخبار رسمی): رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان از بهره برداری و راه اندازی پیاده راه خیابان بوعلی تا دو ماه آینده خبر داد

راه اندازی پیاده راه خیابان بوعلی شهر همدان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا که با موضوع بررسی حمل و نقل پیاده‌راه خیابان بوعلی و بررسی گزارش عملکرد مدیران نواحی منطقه یک و دو شهرداری همدان برگزار شد، افزود: همزمان با راه‌اندازی پیاده‌راه خیابان بوعلی از خودروهای برقی برای سهولت آمد و شد مردم بهره‌برداری خواهد شد.

 گردان با اشاره به بازدیدهای میدانی اعضای شورای اسلامی شهر از خودروهای برقی اظهار کرد: با توجه به اینکه نخبگان استان همدان در این زمینه وارد شده‌اند شورا در راستای حمایت از فناوری بومی سعی دارد از خودروهای بومی استفاده کند.

گردان اضافه کرد: با توجه به راه‌اندازی پیاده‌راه خیابان بوعلی تا دو ماه آینده لازم است حداقل دو دستگاه خودرو برقی برای این مسیر لحاظ شود.

وی با بیان اینکه کیفیت بالای خودروهای برقی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: در حال حاضر ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل برای تردد خودروهای برقی در خیابان بوعلی در حال انجام است و باید برای راه‌اندازی پیاده‌راه، خودروها را تهیه کرده و همزمان با هم راه‌اندازی کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری به انتقادات رسانه‌ها مبنی بر جمع‌آوری آب‌نمای خیابان بوعلی گفت: از مصالح جمع‌آوری شده این خیابان در جالیز و پیاده‌راه‌سازی خیابان هنرستان استفاده می‌شود.

کامران گردان در ادامه جلسه عملکرد مدیران نواحی یک و دو شهرداری همدان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: علیرغم اینکه دستورالعمل منسجمی برای مدیران نواحی شهرداری تدوین نشده اما شاهد فعالیت و عملکرد خوب این مدیران هستیم و اقدام آنها قابل تقدیر است.

گردان تأکید کرد: لازم است اختیاراتی به مدیران نواحی شهرداری داده شود تا مستقل بوده و بتوانند خدمات بهتری ارائه نمایند.

وی مدیران نواحی را شهرداران آینده دانست و اضافه کرد: طبق مصوبات کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان 103 مورد کار صورت گرفته که از این تعداد 40 مورد خدماتی و 63 مورد اقدام ترافیکی بوده است.

گردان با اشاره به اینکه بدنه شهرداری و شهردار همدان نظارت کامل بر کارها دارند، افزود: حوزه‌های حمل و نقل و خدمات شهری شهرداری همدان به خوبی عمل کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف ما حمایت از نخبگان بومی است، گفت: چنانچه شرکت بومی خودروساز برقی بتواند ظرف دو ماه خودروهای مورد نیاز را با کیفیت خوب تحویل دهد مورد حمایت شورا و شهرداری خواهد بود.

رضا میرزایی اضافه کرد: پروژه پیاده‌راه خیابان بوعلی از حساسیت بالایی برخوردار است و نباید خروجی کار با آسیب مواجه شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار همدان هم عملکرد مسؤولان فنی و مدیران نواحی مناطق را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مدیران در طول سال کمک حال مدیریت شهری در بسیاری از موارد بوده و هستند.

عباس صوفی تشکیل نواحی در مناطق شهرداری را اقدامی ارزشمند در دوره چهارم شورای اسلامی شهر همدان برشمرد و اظهار کرد: نیاز است مدیران نواحی مورد حمایت همه‌جانبه قرار گیرند تا بتوانند بهتر در خدمت‌رسانی عمل کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار همدان گفت: طبق آخرین تصمیم شورای شهر طرح تهیه خودرو به صورت فراخوان و طرح بی.او.تی است که در این روش سرمایه اولیه اجرای طرح با مشارکت کننده بوده و تا مدت مشخص سرمایه‌گذار از طرح استفاده می‌کند سپس به شهرداری واگذار خواهد شد.

عباس صوفی با اشاره به اینکه قرار است این شرکت برای شهرداری همدان خودرو‌های با ظرفیت 9 نفر بسازد، افزود: 4 دستگاه خودرو از این شرکت طبق نیاز شهرداری همدان می‌خریم و 2 دستگاه هم باید به عنوان خودروی ذخیره مسیر باشد تا به هر دلیل خودرو‌های دیگر توانایی ارائه خدمات نداشتند از خودرو‌های جایگزین استفاده شود.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان هم ساماندهی مناطق گردشگری گنجنامه را ضروری دانست و گفت: باید با همت و همکاری هم در این راستا گام برداشت.

امیر فتحیان‌نسب نیز به عملکرد و فعالیت خوب مدیران نواحی اشاره کرد و خواستار حمایت شورا و شهرداری از این افراد شد.

مدیر منطقه 2 شهرداری همدان هم با اشاره به عملکرد خوب مدیران نواحی گفت: ظرفیت بسیار مناسبی در نیروهای جوان مدیران مناطق شهرداری وجود دارد اما به دلیل نبود شرح وظایف مشخص برای این نیرو‌های تحصیلکرده آنان در شهرداری مظلوم هستند و بیشترین کار را هم انجام می‌دهند.

رضا ابرارخرم اضافه کرد: این نیرو‌ها می‌توانند بازوی اجرایی و در‌آمدی شهرداری باشند و بخش‌ عمده‌ای از کار‌های بر زمین مانده در شهر را انجام دهند به شرط آن که حوزه کاری مشخص و معین داشته باشند و در نظارت خود بتوانند با همکاری پیمانکاران شهرداری مشکلات مدیریت شهری حل کنند که می‌طلبد برای این مجموعه شرح وظایف تعریف شده داشت.

مدیرعامل شرکت دانش‌ بنیان پیشنهاد دهنده خودروی برقی هم در این جلسه گفت: خودرویی که ما پیشنهاد ساخت را برای پیاده‌راه همدان دادیم، کاملاً داخلی است و حتی باتری آن را خودمان طراحی و ساخته‌ایم که این خودرو‌ها توانایی حمل مسافر به تعداد متفاوت، 6، 8 و 11 نفر را دارد.

سید محمدرضا طوسی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان بیشتر راغب به خرید خودرویی با ظرفیت 11 نفر است، گفت: ما آمادگی همکاری برای تولید و بهره‌برداری از این خودرو در طرح پیاده‌راه همدان را داریم و بر اساس قرارداد خودرو‌ها را تحویل می‌دهیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: به هر دلیل که موفق به تحویل این خودرو‌ها در زمان تعیین شده نشویم، خودروی جایگزین برقی برای بهره‌برداری در مسیر تحویل می‌دهیم، همه مسؤولیت آن را هم می‌پذیریم، همچنین در مرحله نخست(سال اول) در برنامه‌کاری ساخت و بهره‌برداری از این خودرو‌ها هدایت خودرو با راننده است و برای سال بعد هدایت بدون راننده خودرو را پیش‌بینی‌کردیم.

طوسی اضافه کرد: اکنون طرح خودروی بدون راننده، در کشور امارات برای خودرو‌های پلیس، خدمات شهری، شستشوی معابر و نظافت اجرا شده، ما هم این توانایی را داریم از این نوع ‌خودرو‌ها بسازیم. همچنین می‌توانیم برای شهر تراموای برقی طراحی و بهره‌برداری کنیم.

در ادامه جلسه مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: با توجه به نوپا بودن فعالیت مدیران نواحی مناطق شهرداری لازم است وظایف مشخصی برای آنها تعریف شود.

حسین خانجانی با اشاره به منطقه گردشگری گنج‌نامه اظهار کرد: ضروری است منطقه گردشگری و تفریحی گنج‌نامه به عنوان یک ناحیه مستقل و ویژه تعریف شده و توسط یک مدیر ناحیه نیز مدیریت شود.

گفتنی است، در ادامه جلسه دو نفر از مدیران نواحی یک و دو شهرداری همدان به نمایندگی از مدیران نواحی هر دو منطقه به ارائه گزارش عملکرد نواحی پرداخته و دیگر مدیران نواحی مشکلات حوزه‌های فعالیت خود را بیان کردند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری همدان

می‌توان گفت که حکومت مشروطه ایران در همدان تقریبا چند ماهی قبل از صدور فرمان آن در ایران به یمن وجود حکمران عارف و آزادیخواهی چون ظهیر الدوله صفا علیشاه در این شهر استقرار یافت. وی پیش از آن که اسمی از مجلس شورای ملی در ایران باشد در شهر همدان مجلس فواید عمومی را بنیاد گذاشت که حکم پارلمان شهری بود و بعدها انجمن ولایتی نام گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه