اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809172246383

حفظ باغات مهم‌ترین اولویت شهرداری شیراز است

کد: 13950809172246383

https://goo.gl/6FbewH

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه شش بر لزوم حفظ و احیای باغات این شهر تاکید کرد.

حفظ باغات شیراز مهم‌ترین اولویت شهرداری شیراز است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  پایگاه خبری شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت به منظور نظارت بر روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی منطقه شش به همراه معاونین و مسئولین شهرداری از این پروژه‌ها بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به اینکه قسمت عمده محدوده شهرداری منطقه شش را باغات تشکیل می‌دهد حفظ، نگهداری و احیای باغات به عنوان ثروت ملی باید در اولویت فعالیت‌های این منطقه قرار گیرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه فضای سبز بخش عمده و پیکره شهر را تشکیل می‌دهد افزود: عدم توجه به این مسأله می‌تواند شهر را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کند و در همین راستا شهرداری شیراز در طول سال‌های گذشته تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا سرانه فضای سبز عمومی را در شهر شیراز بالا ببرد.

پاک‌فطرت تاکید کرد: علاوه بر اینکه گسترش فضای سبز سبب جلوگیری از بسیاری اختلالات جدی در حیات شهر و در چرخه پاکسازی هوا می‌شود تاثیر بسزایی در سلامت شهروندان و آرامش روان، افزایش بازدهی کاری و بالا بردن کیفیت زندگی دارد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: نیاز به نشاط یک نیاز اساسی برای خوب زیستن است که این مهم جدا از تعابیر سیاسی باید صورت گیرد.

پاک‌فطرت با ابراز امیدواری از اینکه شهرداری شیراز بتواند با هدف ایجاد محیطی امن و آرام به دور از هرگونه دغدغه‌های روزمره، شرایطی را فراهم آورد که مردم بتوانند با آسایش و آرامش ساعاتی را در کنار خانواده سپری کنند اظهار داشت: شهرداری باید نسبت به تحقق این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.

وی به اجرای پروژه‌های مختلف در محدوده شهرداری منطقه شش اشاره و خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه‌ها در محدوده منطقه شش تمامی موارد مانند طراحی، زیباسازی شهری، افزایش امنیت اجتماعی و محلی، کنترل آلودگی محیط زیست و عملکرد اجتماعی شامل تقویت حس تعلق در بین اهالی منطقه و برقراری تعاملات اجتماعی در نظر گرفته شده است.

شهردار شیراز گفت: امیدواریم شهرداری با کمک شهروندان و یاوران شورای اسلامی در محلات بتواند در خدمتگزاری به شهروندان و توسعه شهر همواره سربلند و سرافراز باشد.

بنا بر این گزارش پیاده‌راه سلامت و محور دوچرخه‌سواری جنوب بلوار شهید چمران نخستین گزینه بازدید شهردار شیراز بود.

این پروژه که حد فاصل بلوار شاهد به سمت تقاطع بصیرت به طول دو و نیم کیلومتر است که با توجه به همجواری پروژه با باغات قصردشت و شرایط ویژه این مسیر در راستای ایجاد محیطی امن و ایمن و ارتقا سلامت شهروندانحال احداث است.

پروژه مسیر پیاده‌راه سلامت واقع در قصردشت در مجموع به طول چهار و نیم کیلومتر با اهداف فوق و بلوار شهید کسایی که فاز نخست آن به اتمام رسیده و ادامه فاز دوم آن تا خیابان خلبانان در حال احداث است دیگر پروژه‌هایی بودند که مورد بازدید قرار گرفت.

شهردار شیراز پس از آن نیز از باغ در حال احداث جماران واقع در معالی‌آباد با مساحت دو و هشت دهم  هکتار و باغ خانواده شهید چمران که عملیات عمرانی آن به پایان رسیده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد بازدید کرد.

شیلا جهانجاه، شهردار منطقه شش شیراز نیز در این بازدید به ارائه اطلاعات کلی و جامع در خصوص روند اجرای پروژه‌ها پرداخت و گفت: مجموعه شهرداری منطقه شش تمام تلاش خود را در جهت تحقق اهداف عالی شهرداری که ارائه خدمت و جلب رضایت شهروندان است به کار گرفته و در راستای ضوابط و مقررات گام بر خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه