اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809172515809

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب اعلام کرد

جمع آوری روزانه 42 میلیون مترمکعب گاز همراه نفت

کد: 13950809172515809

https://goo.gl/UcQDyj

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تاکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست، گفت: هم اکنون روزانه 42 میلیون مترمکعب گاز همراه نفت در استان خوزستان جمع آوری می شود و برای جمع آوری سایر گازها نیز پروژه تعریف شده است.

جمع آوری روزانه 42 میلیون مترمکعب گاز همراه نفت

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، بیژن عالی پور تصریح کرد: هم اکنون روزانه 42 میلیون مترمکعب گاز همراه نفت در استان خوزستان جمع آوری می شود و 13 پروژه با مبلغ 750 میلیارد تومان برای ساماندهی 7 میلیون مترمکعب گاز همراه دیگر تعریف شده و این پروژه ها در مرحله اجرا و یا ساخت هستند.

وی بیان کرد: با دستور مقام معظم رهبری به صندوق توسعه ملی 800 میلیون دلار برای نگهداشت و افزایش تولید به شرکت ملی نفت ایران تخصیص یافت که 555 میلیون دلار به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تعلق گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در بخشی دیگر از صحبت های خود درخصوص مدیریت پسماند، یادآور شد: پیش از این در محل استقرار دکل های حفاری آب های آلوده وارد زمین شده و آب های زیرزمینی دچار آسیب می شدند اما با طراحی و اجرای سیستم های جدید مقدار نفوذ آب های آلوده بسیار کاهش یافته است.

عالی پور با اشاره به اینکه برنامه های جدی برای احیای کامل تالاب هور هویزه وجود دارد، گفت: تا سه سال پیش این تالاب به دلیل حفاری چاه های نفت خشک بود اما پس از سفر وزیر نفت دستور احیای آن صادر شد.

وی در ادامه افزود: سالانه 300 تا 400 میلیارد تومان به سازمان های گوناگون درخصوص طرح های خدمات شهری کمک می شود، ضمن آنکه در یک سال و نیم گذشته بالغ بر 50 میلیارد تومان به شهرداری های مختلف استان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به فعالیت های این شرکت در برنامه های فرهنگی-ورزشی استان اظهار کرد: احداث سالن های چند منظوره در هفتگل، امیدیه، شادگان، رامشیر، کارون و کوی پردیس از جمله این پروژه هاست.

رئیس کارگروه نفت و گاز شورای پدافند غیر عامل استان خوزستان با اشاره به لزوم توجه به بحث پدافند غیرعامل بیان کرد: کلیه تصفیه خانه ها، تأسیسات، فاوا و قسمت کامپیوتر این شرکت از نظر مسائل امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها به فرصتی برای ما تبدیل شد، افزود: درحال حاضر 41 درصد قطعات یدکی و کالای مورد نیاز ما از طریق کارگاه های درون استان و کشور تولید می شود.

عالی پور گفت: تاکنون حدود 8 هزار قطعه درون کشور ساخته شده و 6 هزار قطعه دیگر نیز در حال ساخت است که امیدواریم به 100درصد برسد.

وی در خصوص نقش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در تولیدات کشور تصریح کرد: بیش از 80 درصد نفت کشور، تمام خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها و 16درصد گاز کشور در این منطقه تولید می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پایان درباره مشارکت در ساخت جاده های استان یادآور شد: جاده آبادان - ماهشهر - هندیجان با 91 میلیارد تومان توسط این شرکت ساخته شد و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

عالی پور تأکید کرد: احداث جاده ماهشهر به امیدیه، امیدیه به مارون و جایزان، پل مارون به جایزان و سه راهی رامهرمز به پل رامشیر از دیگر پروژه های این شرکت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته