اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950810173396032

تدوین نظام‌نامه تحول در حوزۀ ادارۀ منابع انسانی

کد: 13950810173396032

https://goo.gl/dI1dl8

، تهران , (اخبار رسمی): معاون مطالعات و برنامه‌ریزی مدیریت، امور اجتماعی و اقتصادی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از انتشار جلد سوم مجموعه کتاب‌های مطالعات پشتیبان نقشه راه تحول گروه اداری و سرمایۀ انسانی خبر داد.

تدوین نظام‌نامه تحول در حوزۀ ادارۀ منابع انسانی

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، کمیل قیدرلو معاون مطالعات و برنامه‌ریزی مدیریت، امور اجتماعی و اقتصادی مرکز گفت: یکی از مهم‎ترین عارضه‌های امروز حوزۀ منابع انسانی و مدیریت در سطوح گوناگون مدیریتی، لخت بودن، فربه بودن و به عبارت دقیق‌تر فقدان چالاکی سازمانی است.

وی عنوان کرد : بدون شک عوامل متعددی از جمله ساختار و بروکراسی‌های زائد، پیچیدگی بیش از حد سازمانی، رسمیت بالا و همچنین نظام ادارۀ منابع انسانی ناکارآمد همگی در کنار یکدیگر، زایندۀ چنین چالشی در عرصۀ مدیریت هستند.» 
معاون پژوهشی مرکز با تأکید بر این امر که امروز شهرداری تهران نیازمند تحولی در حوزه‌های یادشده است، با تأکید بیشتر بر اهمیت ادارۀ منابع انسانی پرداخت و تصریح کرد: در سال 1394 مجموعه کتاب‌های تحولی در حوزه‌های مأموریتی شهرداری تهران تدوین شده که یکی از این حوزه‌ها، حوزۀ ادارۀ منابع انسانی است. این اثر با تلفیق علم و هنر مدیریت با یکدیگر، الگویی پروانه‌ای شکل برای ایجاد تحول در حوزۀ ادارۀ سرمایۀ انسانی سازمانی عمومی مانند شهرداری پیشنهاد می‌کند که بتوان با محور قرار دادن موضوع ارزیابی عملکرد، چالاکی سازمان را تقویت و آن را به سمت رشد و تعالی سوق دهد. 
قیدرلو افزود: این کتاب در قالب نقشه راهی عملیاتی به عنوان نظام‌نامه‌ای پیشنهادی برای مدیران اجرایی حوزۀ منابع انسانی به چاپ رسیده است. همچنین مطالعات پیشتیبان این نظام‌نامه به بررسی اسناد فراسازمانی و سازمانی، الزامات قانونی این حوزه و تجارب قانون‌گذاران و نهایتاً با برشمردن چالش‌ها و مزیت‌های این حوزه‌ها، به تدوین بندهای نظام‌نامه منتج از این مطالعات پرداخته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران

از ابتدای سال 1386، رویکرد فعالیت های مرکز مطـالعات و بـرنامه یـزی شهر تهـران بـر «مطالعات راهبـردی» و بـا هـدف دستیـابی بـه مـدیـریت و تـوسعه پایـدار شهری تهران مبتی بـر دانـایی محـوری و طراحـی و کـاربست مـدل های تـوسعه پایـدار شهری متـمرکز شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه