اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950810173565617

مزیت های قشم در کنفرانس سالانه‌ی تأمین مالی صنعت هوانوردی در خاورمیانه تشریح شد

قشم بزرگ‌ترین منطقه‌ آزاد ایران در صنعت هوانوردی

کد: 13950810173565617

https://goo.gl/0zi79a

، تهران , (اخبار رسمی): مزیت های منطقه آزاد قشم در "چهاردهمین کنفرانس سالانه‌ی تأمین مالی صنعت هوانوردی در خاورمیانه" که در روزهای 13 و 14 مهر در شهر دبی برگزار شد، برای شرکت کنندگان تشریح شد.

قشم بزرگ‌ترین منطقه‌ آزاد ایران در صنعت هوانوردی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی منطقه آزاد قشم،  در این کنفرانس بین المللی که توسط موسسه "یورو مانی (EuroMoney) در شهر دبی برگزار شد، مسائل مختلف کشورمان در دو پنل جداگانه برای شرکت کنندگان تشریح گردید.

امیر محمد یدقار مدیر زیرساخت و توسعه ی پایدار و مشاور ارشد مدیر عامل کیدکو، چرایی وجود مناطق آزاد، مزیت های سرمایه گذاری و مشوق های موجود در مناطق آزاد هفتگانه ایران را به اطلاع شرکت کنندگان رساند.
معرفی قوانین و مقررات صادرات و واردات، مسائل مالی و بانکی، گمرک، ثبت شرکت‌های خارجی و مسایل دیگری که در مناطق آزاد برای سرمایه گذاران دارای اهمیت است نیز بخش دیگری از مسایل مطرح شده در این میزگرد بود.
در این نشست طرح های مهم منطقه‌ آزاد قشم به عنوان بزرگ‌ترین منطقه‌ی آزاد ایران، با تأکید بر صنعت هوانوردی (دو پروژه‌ی خط هوایی Fly Qeshm و پروژه‌ی شهر بین المللی فرودگاهی) برای حاضران به طور کامل عنوان شد و به سؤالات شرکت کنندگان  در مورد نحوه‌ی تضمین دارایی و سرمایه فعالان اقتصادی پاسخ داده شد.
همچنین در این کنفرانس که با بیش از 55 گروه مختلف و در نشست‌های دوجانبه برگزار شد در خصوص نحوه فعالیت های اقتصادی در منطقه آزاد قشم بحث و بررسی شد.
مؤسسه‌ی مالی و سرمایه‌گذاری یورو مانی جزو 5 مؤسسه‌ی بزرگ مالی اروپا و عظیم‌ترین منتشر‌کننده‌ی مجلات معتبر مالی و اعتباری دنیاست که در سال 1999 در انگلستان تأسیس شده است. یکی از فعالیت‌های این مؤسسه، برگزاری کنفرانس‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در بخش‌های مختلف شامل بخش‌های هوایی، بازارهای جهانی سرمایه، خطوط اعتباری، طرح‌های زیرساخت و عمرانی، تجارت، صادرات و بخش فناوری می‌باشد.
این کنفرانس با دو پنل به مسائل مختلف کشورمان و کشورهای منطقه پرداخت که در پنل اول، سرمایه‌های نوظهور در منطقه؛ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خاورمیانه با مدیریت برتراند گرابوسکی، عضو هیأت مدیره‌ی بانک DVB مورد بررسی قرار گرفت.
سخنرانان پنل اول این سمینار بین المللی، امیرمحمد یدقار، مدیر زیرساخت و توسعه‌ی پایدار و مشاور ارشد مدیرعامل کیدکو، انس بنانی مدیر هلدینگ سرمایه‌گذاری پالما، مارک بورگاد مدیر شرکت AFC بودند.
امیرمحمد یدقار در این سمینار نقش نقدینگی در منطقه‌ی خاورمیانه در پروژه‌های توسعه‌ای و همچنین تأثیر کاهش قیمت نفت در صنعت هوانوردی کشورهای منطقه را برای حاضران تشریح کرد.
وی همچنین موضوعاتی همانند "آیا تأمین مالی در منطقه‌ی خاورمیانه بر اساس سرمایه‌های تقاضاکننده صورت می‌گیرد یا تأمین کنندگان مالی، انگیزه‌ی کافی به ورود به بازار منطقه دارند" را به اطلاع شرکت کنندگان رساند.
یدقار همچنین در زمینه اهمیت حمایت بانک های محلی از تامین کنندگان مالی در منطقه، مهم‌ترین تضمینی که تأمین کنندگان مالی خواهان آن هستند، بازگشت سرمایه با نرخ قابل قبول و  تضمین بازگشت سرمایه در کشورهای خاورمیانه چگونه اتفاق می‌افتد نیز سخنرانی کرد.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به شرایط موجود در بازار خاورمیانه، به اینکه آیا هنوز انگیزه‌ی مناسب برای تأمین کنندگان مالی وجود دارد هم پرداخت.
وی از ایران به عنوان کشوری با حجم وسیعی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری نوظهور که صنعت حمل و نقل نیز جزو آن می‌باشد، نام برد و به موضوعاتی همچون نگاه تأمین کنندگان مالی به این بازار وسیع و جدید چگونه است، پرداخت.
یدقار در پایان سخنرانی خود با اعلام اینکه با گسترش صنعت حمل و نقل داخلی (درون کشورها)، آیا تأمین کنندگان مالی رغبتی به سرمایه‌گذاری در ایرلاین‌های  بین المللی خواهند داشت نیز اشاره کرد.
در برنامه پنل دوم این سمینار بین المللی هم به موضوع نقش‌آفرینان جدید در منطقه که مدیریت آن به عهده جک مدیر بخش خاورمیانه‌ی مجله‌ی ایرفاینانس بود پرداخته شد.
امیرمحمد یدقار مدیر زیرساخت و توسعه‌ی پایدار و مشاور ارشد مدیرعامل کیدکو، فیروز تاراپور مدیر هلدینگ هوانوردی دبی، محمد گرجی معاون هواپیمایی آسمان، زعفر اصغر  وکیل بین المللی صنعت هوانوردی سخنرانان پنل دوم این سمینار بودند.
امیرمحمد یدقار در پنل دوم این سمینار به موضوعاتی همچون تأمین مالی صنعت هوانوردی در ایران در چه مرحله‌ای است، ایران چه مقدار با اولین خرید هواپیما به صورت فاینانس فاصله دارد، تأمین کنندگان مالی چه میزان برای کار با ایران انگیزه دارند، دولت ایران چه مشوق‌ها و تسهیلاتی برای توسعه و گسترش صنعت هوانوردی در زمان پسابرجام تدارک دیده است و آیا تأمین کنندگان مالی از شرایط جدید تجاری با ایران در پسابرجام مطلع هستند، سخنرانی کرد.
بنا به این گزارش آخرین بخش این سمینار به تشکیل میزگرد ویژه مناطق آزاد ایران اختصاص داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش