اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950810173586033

نگهداشت میدان آزادی در اولویت برنامه ها

کد: 13950810173586033

https://goo.gl/yrwIZM

، تهران , (اخبار رسمی): مدیران شهری ملایر از پروژه فرهنگی و عمرانی منطقه بازدید کردند و شهردار منطقه 9 در جمع آنان با تاکید با اجرای طرح نگهداشت شهر در پایتخت گفت: طرح نگهداشت را از ابتدای سال در دستور کار قرار دادیم و میدان آزادی در ورودی غرب پایتخت نیز در اولویت این طرح قرار گرفت.

نگهداشت میدان آزادی در اولویت برنامه ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9 ، حمید محسنی با اشاره به وضعیت جغرافیایی منطقه گفت: این بخش از تهران با مساحت 20 کیلومتری با 6 منطقه دیگر هم جوار است و مراکز بسیار مهمی از قبیل چند پایگاه نظامی و فرودگاه مهرآباد، مراکز هواپیمایی، هلی کوپترسازی، هواشناسی و نقشه برداری نیز این بخش از پایتخت را به منطقه ای استراتژیک تبدیل کرده است.

وی با تاکید بر حفظ و نگهداشت مناسب و بهبود وضعیت موجود معابر خاطرنشان کرد: همواره با اجرای طرح های مختلف و با رویکرد کاهش هزینه در راستای افزایش کیفیت معابر شهری سطح محدوده و تسریع در عبور و مرور گامهای مناسبی را بر می داریم.

شهردار منطقه 9 در خصوص اهمیت میدان آزادی در ورودی شهر تهران از سمت غرب گفت: بزرگراه های شهید لشگری ، شهید سعیدی و جناح به این میدان می رسند و یکی از شریان های اصلی ترافیکی پایتخت یعنی خیابان آزادی نیز از میدان آزادی آغاز می شود تا میدان انقلاب ادامه دارد.

وی ادامه داد: میدان آزادی قدمگاه حضرت امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و برگزاری جشن ملی 22 بهمن نیز نگهداشت این میدان مهم و تاریخی را بیش از پیش پر اهمیت می کند و در این بخش از تهران همواره رجال سیاسی کشور و رجال سیاسی دیگر کشورها تردد دارند بنابراین سهم خدمات و نظافت بیشتری را می طلبد.

محسنی اذعان داشت: میدان آزادی به عنوان ویترین شهر است و مردمی که از غرب وارد پایتخت می شوند به لحاظ بصری برج آزادی را به عنوان اولین نماد می بینند و از میدان آزادی به سایر نقاط شهر تعیین مسیر می کنند.

وی با اشاره به بافت ساکن در منطقه نیز گفت: 20 درصد از بافت مسکونی منطقه فرسوده است و با توجه به قدمت تاریخی منطقه پلاک های ریزدانه بسیاری در منطقه داریم و با ارائه بسته های تشویقی نوسازی که مصوب شورای شهر تهران است ، شهروندان را به سمت احیاء و نوسازی متمایل شده اند.

شهردار منطقه 9 با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی پایتخت ، فاضلاب شهری است نیز اظهار داشت: فاضلاب شهری در منطقه هنوز تکمیل نشده و در منطقه ما کارگاه ها کار می کنند و امیدواریم که سازمان آب و فاضلاب با شتاب بیشتری این مسئله را دنبال کند تا بتوانیم به نوعی با معضل وجود موش ها مبارزه کرده و جمعیت این جانوران را کنترل کنیم.

وی تاکید کرد: منطقه در حوزه نگهداشت و مباحث عمرانی به عنوان رتبه نخست شهر تهران است و همواره سعی کردیم در بازدید های خود از وجود اعضای شورایاری استفاده کرده و آنان را در جریان امور محله قرار دهیم و در اجرای برنامه ها سهیم کنیم.

محسنی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری طرح نگهداشت شهر با اولویت مسایل خدمات شهری و عمرانی اجرایی شده و 2800 نقطه از معابر محلات سطح محدوده لکه گیری و آسفالت شده است و 300 نقطه دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به پروژه های فرامنطقه ای اجرایی در منطقه نیز گفت: پروژه های امتداد یادگار امام (ره) ، زیرگذر استادمعین – آزادی ، تقاطع غیر همسطح فتح و چند پروژه دیگر در منطقه فعال هستند و با اجرای این پروژه ها منطقه از حالت بن بست خارج می شود و خدمات خوب و مناسبی به شهروندان ارائه خواهد شد.

همچنین در جلسه ای که با حضور شهردار منطقه 9 و اعضای شورای شهر ملایر و شهردار این شهر برگزار شد ، رضایی شهردار ملایر نیز ضمن تقدیر و تشکر از مهندس محسنی و دیگر مسئولان منطقه گفت: میدان آزادی به واسطه برگزاری جشن پیروزی انقلاب بسیار مهم است و قطعا نگهداشت و نظافت میدان پس از برگزاری مراسم راهپیمایی 22 بهمن کار سختی است و خدمات شهری قدرتمندی را می طلبد.

وی با اشاره به بافت جمعیتی شهرستان ملایر گفت: شهرستان ملایر حدود 380 هزار نفر جمعیت دارد و شهر ملایر نیز 180 هزار نفر و شهرداری ملایر نیز از سال 1308 در این شهر فعالیت می کند.

شهردار ملایر ادامه داد: 2 منطقه در ملایر داریم و 800 پرسنل در شهرداری کار می کنند و منبع درآمد ما نیز همانند دیگر شهرها، درآمدهای ناپایدار است که با توجه به رکود اقتصادی ، ساخت و ساز رونق خاصی نداشته و در بحث صدور پروانه با چالش روبرو شده ایم.

وی افزود: بحث سرمایه گذاری را به کمک اعضای شورای شهر و همچنین بحث برون سپاری خدمات را با جدیت در شهرمان دنبال می کنیم.

رضایی با اشاره به پروژه های اجرایی در سطح شهر ملایر نیز اظهار داشت: تقاطع غیر همسطحی در شهر در حال اجراست که با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی همراه شده است.

وی اذعان داشت: ساخت پارک ملل را دنبال می کنیم که تقریبا 138 المان مهم شهرهای جهان در این پارک احداث می شود و برج آزادی به عنوان یکی از نمادهای مهم ساخته می شود و ارائه اطلاعات در خصوص برج آزادی از سوی شهرداری منطقه 9 نیز به ما کمک خواهد کرد.

شهردار ملایر خاطرنشان کرد: در بحث پیاده روسازی ، آسفالت و جدول بندی نیز اقدامات خوبی انجام شده به نوعی که در تاریخ شهر ملایر بی سابقه بوده است و امیدواریم از تجربیات مدل شهری پایتخت در شهر خود استفاده نموده و این تجربیات ما را به سمت جلو و پیشرفت در امور سوق دهد.

براساس این گزارش، حضور مدیران شهری ملایر در منطقه 9 با برنامه ملاقات مردمی حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی تهران همزمان شد و شهردار ملایر و اعضای شورای این شهر پیش از بازدید از سرای محله دکتر هوشیار، شهرک آموزشی ترافیک در بوستان المهدی (عج) و برج آزادی با این عضو شورای اسلامی پایتخت و همراهی مهندس محسنی شهردار منطقه نیز تشکیل جلسه دادند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه