اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950810173735809

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

شرکت‎های تابعه نفت در میسر E&P شدن قرار می‎گیرند

کد: 13950810173735809

https://goo.gl/mctObc

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت های تابعه نفت باید در مسیر تبدیل شدن به شرکت های اکتشاف و تولید قرار بگیرند.

شرکت‎های تابعه نفت در میسر E&P شدن قرار می‎گیرند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ؛ علی کاردر در مراسم معارفه معاون مدیرعامل در امور عملیات غیر صنعتی با بیان اینکه شرکت ملی نفت در مرحله پوست اندازی قرار دارد، افزود: هم اکنون نفت در مسیر جوان گرایی قرار گرفته که تغییرات مثبت حاصل از آن در آینده نمود پیدا می کند.

وی با بیان اینکه میزان تولید نفت هم اکنون به مرز 4 میلیون بشکه نزدیک شده است، افزود: هم اکنون میزان صادرات نفت خام نیز به 2 میلیون و 440 هزار بشکه افزایش یافته که این امر افزایش سطح درآمد دولت را به همراه دارد.

کاردر با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی مسیر اجرایی خود را طی کرده است، گفت: هم اکنون 11 شرکت ایرانی در وندر لیست مورد تایید شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است.

وی افزود: فراخوان تکمیل فرم ارزیابی صلاحیت شرکت های اکتشاف و تولید نفت و گاز خارجی به منظور حضور در مناقصات قراردادهای بالادستی نفت و گاز نیز از طریق وبسایت شرکت نفت و روزنامه های خارجی اعلام شده و منتظر دریافت مدارک این شرکت ها هستیم.

دانشگاه ها مشاور همیشگی نفت در توسعه میادین هستند

کاردر با بیان اینکه بعد از ارزیابی مدارک شرکت های خارجی مناقصات بالادستی آغاز می شود، گفت: در این قراردادها، دانشگاه ها مشاور جدی و همیشگی در توسعه میدان ها خواهند بود.

وی با بیان اینکه شرکت های فرعی شرکت ملی نفت ایران باید به سمت E&P شدن پیش بروند، اظهار کرد: امید است با همکاری این شرکت ها این موضوع شکل بگیرد، ضمن اینکه هم اکنون چهار میدان نفتی کشور در چارچوب قرارداد به شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب واگذار شده است.

معاون وزیر نفت افزود: تبدیل شرکت های فرعی به شرکت های E&P کمک می کند که شرکت نفت از تصدی گری خارج و وارد حوزه حاکمیتی (در جایگاه هلدینگ) شود.

وی افزود: همچنین نگاه ساختاری این است که ستاد شرکت نفت کوچکتر، چابک تر و حرفه ای تر شود ضمن اینکه جذب نیروهای کیفی نیز در آینده مدنظر است.

کاردر با اشاره به تفویض اختیار کامل به چهار معاونت ایجاد شده در ساختار سازمانی شرکت ملی نفت ایران، اظهار کرد: هم اکنون استفاده از شیوه چند مدیرعاملی در شرکت های بزرگ بین المللی مرسوم است و نفت نیز به این سمت پیش می رود.

ضرورت تعامل تنگاتنگ واحدهای ستادی و عملیاتی

وی بر همکاری و تعامل تنگاتنگ واحدهای ستادی و عملیاتی تاکید کرد و گفت: نیروهای ستادی باید هماهنگ کننده و تسهیل کننده امور واحدهای تولیدی و توسعه ای باشد ضمن اینکه حوزه های بیرون از صنعت هم باید تقویت شود.

معاون وزیر نفت افزود: برای رسیدن به یک سیاستگذاری واحد در حوزه اجرایی با تمامی واحدهای زیر مجموعه نفت جلسات کارشناسی برگزار خواهد شد تا با بررسی نقطه نظرهای ارائه شده بتوان در حوزه سیاستگذاری به یک الگوی واحد و چارچوب سیاستگذاری برسیم.

در ادامه رضا خلیلی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیر صنعتی گفت: معاونت های ایجاد شده در نفت سبب چابک سازی سازمان می شوند و ضمن روان‎سازی امور سازمان را از حالت سنتی و خمودگی خارج می کند.

وی افزود: اگر یک معاونت خارج از چارچوب اصولی خود حرکت کند سبب ایجاد خلل در اهداف عالی وزارت نفت می شود، از این رو به عنوان هماهنگ کننده امور باید دست در دست هم برای تحقق اهداف عالیه صنعت نفت تلاش کنیم.

خلیلی با شرح وظایف معاونت مدیرعامل در امور عملیات غیرصنعتی گفت: هم اکنون رسیدگی به موضوع پاداش بازنشستگان به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار این معاونت قرار دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته