اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811174495809

رئیس اداره خدمات چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اعلام کرد

اجرای3 هزارو675 کیلومتر عملیات توپکرانی در گچساران

کد: 13950811174495809

https://goo.gl/Z2wkGR

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اداره خدمات چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از اجرایی شدن 3 هزار و 675 کیلومتر توپکرانی خطوط لوله در این شرکت خبر داد.

اجرای3 هزارو675 کیلومتر عملیات توپکرانی در گچساران

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، بیژن آقایی با اشاره به اجرایی شدن عملیات توپکرانی 3 هزار و 675 کیلومتر خطوط لوله در شرکت نفت و گاز گچساران و اهمیت بسیار بالای این عملیات گفت: این توپکرانی در سایزهای مختلف از خط لوله 4 تا 42 اینچ صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به وجود تعدد خطوط لوله در موقعیت جغرافیایی این منطقه که از نقاط کوهستانی و صعب العبور در چهار استان کهگلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر عبور می‌‌کند، در برخی موارد بازدیدها به علت عملیاتی بودن توسط بالگرد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه 285 مورد توپکرانی در یکسال و نیم گذشته انجام شده است، اظهار کرد : این عملیات در راستای حفظ تولید و نگهداری از خطوط اصلی و صادراتی نفت و گاز و گاز مایع انجام شد.

آقایی ادامه داد: با هدف بازرسی، تشخیص و تعیین میزان خوردگی‌ها و تشخیص معایب احتمالی، 40 کیلومتر توپکرانی هوشمند نیز با موفقیت بر روی خطوط لوله نفت و گاز گچساران صورت گرفته است.

وی در تشریح توپکرانی هوشمند و ویژگی آن خاطر نشان کرد: توپک هوشمند این ویژگی رادارد که علاوه بر حرکت درون خط لوله، با ایجاد میدان مغناطیسی، اطلاعات مربوط به مشکلات خطوط لوله از قبیل کاهش ضخامت درونی و بیرونی خطوط را به صورت شعاعی و طولی گزارش کند.

اداره خدمات چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بیان کرد: نتایج حاصل از توپکرانی توسط کارشناسان بررسی و در نتیجه به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی خطوط لوله و صیانت از خط لوله صادراتی و آلودگی زیست محیطی عملیات ترمیم بر روی این خطوط آغاز می شود. 

وی تصریح کرد: توپکرانی عملیات عبور دادن شی خارجی با فرایندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که باهدف تمیز کردن شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندزه گیری قطر درونی، پوشش دادن جداره لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می گیرد.

 آقایی با اشاره به ویژگی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یادآور شد: این شرکت با در اختیار داشتن بیش از شش هزار کیلومتر خطوط لوله در سایزهای 4 تا 42 اینچ در حوزه گچساران و چهار استان کشور و عبور خط لوله صادراتی نقش بی بدیلی در صنعت نفت و اقتصاد کشور دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته