اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812174806119

پردازنده‌های جدید اینتل برای دنیای اینترنت اشیا

کد: 13950812174806119

https://goo.gl/xxgMuq

، تهران , (اخبار رسمی): در چند سال گذشته، شرکت اینتل شروع به سرمایه‌گذاری در حوزه IOT کرده و به‌تازگی خط تولید دو پردازنده اتم جدید به نام‌های سری E3900 برای دستگاه‌های متصل به شبکه و گجت‌های پوشیدنی و سری A3900 برای اپلیکیشن‌های هوشمند را رونمایی کرد.

پردازنده‌های جدید اینتل برای دنیای اینترنت اشیا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از آی‌اوتی‌تی، در رقابت با شرکت‌هایی مانند کوالکام که بازار را از تراشه‌های خود اشباع کرده‌، اینتل نیز طی چند سال گذشته شروع به سرمایه‌گذاری در حوزه IOT کرده است.

با افت بازار رایانه‌های شخصی، اینتل ناگزیر به تغییر روند بود که نتیجه این تغییر رویکرد، تعدیل 1200 نفر از کارکنان شرکت در ماه آوریل و تمرکز بر اینترنت اشیا و دیتاسنترها است که سال گذشته 40درصد از درآمد شرکت را تشکیل داد.

در ادامه این روند این شرکت سخت افزاری به‌تازگی از خط تولید دو پردازنده اتم جدید با نام‌های سری E3900 برای دستگاه‌های متصل به شبکه و گجت های پوشیدنی و سری A3900 برای اپلیکیشن‌های هوشمند رونمایی کرد.

تراشه E3900 نیروی محرک اینترنت اشیا اینتل برای اپلیکیشن های متعدد صنایع است که با استراتژی fog computing، فرآیندها را بر این اساس اینکه کدام یک به‌خودی‌خود و کدام‌یک با اتصال به دیتاسنتر کار می کنند را اولویت‌بندی کند. این سری از تراشه‌ها دارای پردازنده‌ای 4 هسته‌ای که دارای سرعتی تا 2٫5 گیگاهرتز بوده و قادر است گرافیک سه نمایشگر را درآن‌واحد مدیریت کند.

از سوی دیگر سری A3900 به حوزه اتوماسیون و خودکارسازی مختص می شود ضمن آنکه این سری از پردازنده ها در مواردی همچون سرگرمی‌های درون خودرو گرفته تا سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده (ADAS) به‌کار گرفته می شود البته این سری از پردازنده‌ها تا ابتدای سال 2017 وارد بازار نخواهند شد.

بر اساس خبرهای منتشرشده، اینتل همین حالا هم با وندورهای نرم‌افزار و سازنده‌های دستگاه‌های IOT ازجمله “دلفی”، “FAW”، “Neusoft” و “Hikvision” مشغول همکاری است. پردازنده‌های همه‌کاره جدید اینتل به‌قدری تطبیق‌پذیرند که در صنایع مختلف قابل‌استفاده خواهد بود. بااین‌حال اینتل به همین‌جا محدود نشده و با خرید و تملک شرکت‌های دیگر دامنه محصولات و کاربران خود را گسترش می‌دهد. این شرکت سپتامبر گذشته Movidius را خریداری کرد و حالا هم اعلام کرده است که پردازنده‌هایش در دوربین‌های امنیتی دارای هوش مصنوعی Hikvision به کار خواهد رفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]