اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812175036033

باقری از پیگیری شهرداری تهران برای شهدای آتش نشان خبر داد:

امید برای تعیین تکلیف شهدای آتش نشان

کد: 13950812175036033

https://goo.gl/yLUrcy

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل امورایثارگران شهرداری تهران در دیدار با خانواده شهید قانع، آتش‌نشان شجاع تهرانی از مراحل اقدامات شهرداری تهران برای شهید برشمردن آتش‌نشانان خبر داد و گفت: در صورت تایید مقام معظم رهبری آتشنشانانی که در حین عملیات جان خود را از دست دهند نیز شهید محسوب می شوند.

امید به رهبری برای تعیین تکلیف شهدای آتش نشان

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی اداره کل امور ایثارگران، مهدی محمدباقری، مدیرکل امورایثارگران شهرداری تهران که به همراه نویدرضا خدیوی، مدیر کل رفاه شهرداری تهران به دیدار خانواده شهید آتشنشان، علی قانع رفته بودند گفت: آتش نشانان دلیرمردانی هستند که بدون چشم داشتی با به خطر انداختن جان خود محافظت از جان و خانه و کاشانه هموطنان خود می کنند. بنده به عنوان یک فرزند شهید همواره احساس می کنم جایگاه یک شهید آتشنشان مانند شهیدی است که در میدان نبرد به شهادت می رسد.

مدیرکل اداره امور ایثارگران همچنین عنوان کرد: خانواده های شهدای آتش نشان مایه افتخار جامعه و الگوهای ایثار، فداکاری و اقدام جهادی در عصر مدرن هستند و می توان از این سرمایه های معنوی عظیم به خوبی برای هدایت جوان ها بهره برداری کرد. خدمت به این عزیزان نیز افتخاری بسیاربزرگ محسوب می شود، که متاسفانه به دلیل خلا قانونی تنها شهرداری تهران خود را موظف به خدمت رسانی به خانواده معزز شهدای آتش نشانی می داند و دیگر نهادها از جمله بنیاد شهید از ارائه خدمات به خانواده شهدای آتش نشان معذور هستند.
وی همچنین با اشاره به عنوان شهید برای آتش نشانانی که حین خدمت جان خود را از دست می دهند، افزود: شهردار محترم تهران در نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست کرد که با توجه به حجم حوادثی که آتش نشانان پوشش می‌دهند دستور فرمایند تا آتش نشانان تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.
وی ادامه داد : درخواست دکتر قالیباف در این نامه نه تنها آتش نشانان تهرانی بلکه تمام آتش نشانان کشور را در بر می گیرد و در صورت موافقت مقام معظم رهبری  با این پیشنهاد، آتش نشانان جانباخته حوادث نیز شهید محسوب می‌شوند.
در حال حاضر سازمان آتش نشانی 37 شهید دارد که 17 نفر از این عزیزان در زمان جنگ تحمیلی و 20 شهید نیز در عملیاتهای شهری به شهادت رسیده اند. علاوه بر این، 120 جانباز نیز در این سازمان مشغول به فعالیت هستند که متاسفانه از سوی بنیاد شهید شهید حمایت نمی شوند و شهرداری تهران به تنهایی خدمت رسانی به خانواده های ایشان را برعهده دارد.
گفتنی است شهید علی قانع در تیر ماه سال جاری طی عملیات اطفا حریق در حال نجات یک خانم مسن، در زیرزمین یک منزل مسکونی جان خود را از دست داد و به عنوان آتش نشان شجاع تهرانی همیشه در خاطره ها نقش بست.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه