اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812175126033

شهردار بعلبک لبنان در بازدید از منطقه 22 تهران؛

اشتراکات مذهبی دو ملت را به هم پیوند داده است

کد: 13950812175126033

https://goo.gl/bCgfx3

، تهران , (اخبار رسمی): حسین لکیس شهردار بعلبک لبنان که به منظور دیدار با مدیران شهری شهرداری تهران و امضای یادداشت تفاهم و همچنین بازدید از پروژه های عمرانی به تهران سفر کرده بود در ادامه بازدیدهای خود در راس هیاتی از مدیران و کارشناسان شهری لبنان از پروژه های عمرانی ،فرهنگی و تفریحی منطقه 22 بازدید کرد.

اشتراکات مذهبی دو ملت را به هم پیوند داده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، حسین لکیس شهردار بعلبک در بازدید از دریاچه شهدای خلیج فارس و مجموعه تفریحی آبشار تهران با تاکید بر ارتقای سطح مناسبات فرهنگی و اجتماعی دو شهر تهران و بعلبک خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای دومین بار متوالی در سال جاری است که به کشور ایران سفر می کنم. سه ماه پیش برای شرکت در یازدهمین دوره اجلاس شهرداران جاده ابریشم که در شهر قزوین با حضور رئیس سازمان شهروندان جهانی و با حضور بیش از ششصد عضو اجلاس از 57 کشور در شهر قزوین برگزار شد به ایران آمدم و خوشحالم که بار دیگر مهمان مردم ایران شدم.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و حجم بسیار زیاد خطوط ریلی تهران باید مترو را یکی از مهمترین نمادهای توسعه شهری و سمبل پیشرفت کشور ایران به آورد. از دیدن خطوط ریلی شهر تهران که به دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته شده است شگفت زده شدم و این نشان دهنده سخت کوشی مردم ایران و اتکا به دانش و مهارت خوداست اما باید به این نکته نیز اشاره کنم که ترافیک شهر تهران یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات شهرداری تهران بحساب می آید که خوشبختانه تلاش های زیادی در این خصوص در حال پیگیری و انجام است.

شهردار بعلبک بیان کرد: به واقع باید شهر تهران را یکی از شهرهای مدرن و پیشرو در جهت برخورداری از تکنولوژی روز دنیا دانست اما معتقدم توجه به نگهداشت بافت قدیمی شهر تهران یکی از الزامات در مدیریت شهری به حساب می آید و امروز نیز با دیدن دریاچه شهدای خلیج فارس برای ساخت دریاچه ای با کاربرد تفریحی و فرهنگی اما در ابعاد کوچکتر در بعلبک مصصم شدم و از آنجایی که کشور لبنان در سال های اخیر در زمینه توسعه و اجرای پروژه های عمرانی بخصوص شهرهای جنوبی آن توسعه های بسیار زیادی داشته است، تمایل به گسترش بیشتر این ارتباطات در حوزه های عمرانی و شهری با شهرداری تهران داریم.
 
لکیس با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی دو کشور ایران و لبنان خاطرنشان کرد:نکاتی که من در بازدید از شهر تهران به آن رسیدم اینکه اشتراکات فرهنگی و مذهبی بسیار زیادی بین مردم لبنان و ایران وجود دارد و همین اشتراکات باعث پیوند بیشتر دو ملت و ارتباطات عمیق بین دو کشور در زمینه های سیاسی،فرهنگی و اجتماعی شده است به همین علت هر زمانی که به ایران می آیم بر این باور هستم که در شهر و کشور خودم هستم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه