اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950814175905817

پرهیزکار عنوان کرد

افزایش ایستگاه‌های هواشناسی باهزارمیلیاردتومان

کد: 13950814175905817

https://goo.gl/JbtTPI

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به بهره‌مندی میلیاردی کشاورزان از سامانه خودکار تهک در سال زراعی 95-94 گفت: اکنون 66 ایستگاه هواشناسی داریم که قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه به 2000 ایستگاه برسد و رقم اعتبار در نظر گرفته شده 1000 میلیارد تومان است.

افزایش ایستگاه‌های هواشناسی باهزارمیلیاردتومان

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی هواشناسی ، داوود پرهیزکار، رئیس سازمان هواشناسی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه توسعه هواشناسی کاربردی(تهک)  عنوان کرد: سامانه خودکار تهک در حقیقت توسعه هواشناسی کاربردی در راستای سیاست دولت یازدهم در کاربردی کردن اطلاعات هواشناسی است که این اطلاعات را با زبانی که کاربر نهایی درک می‌کند در اختیارش قرار می‌دهد و به وی در استفاده بهینه از این اطلاعات اقلیمی کمک می‌کند. همچنین از کاربر نظرسنجی می‌‌کند که تا چه اندازه اطلاعات در تولید محصولات وی آثار مثبت و منفی داشته و ارتباطی دوسویه را بین سازمان هواشناسی و کشاورزان برقرار می‌کند.

پرهیزکار افزود: استفاده از این سامانه در سال زراعی 94 -95 اثرات مثبتی داشته و کاربران را به سودهای میلیاردی رسانده است. برای نمونه در یکی از حوزه‌های پسته‌کاری کرمان سود شش میلیارد تومانی را به دنیال داشته است.

وی گفت: این سامانه توسط سازمان هواشناسی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی طراحی شده است. البته از دانش کشورهای دیگر نیز استفاده کرده‌ایم.

استفاده از اطلاعات هواشناسی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی

پرهیزکار با بیان اینکه اطلاعات هواشناسی درخدمت تحقق اقتصاد مقاومتی درحوزه کشاورزی به کار می‌آید، توضیح داد: اطلاعات پایه و بنیادی هواشناسی به کشاورز کمک می‌کند که بهترین نوع گیاه و میوه را انتخاب کنند و در مراحل کاشت و نگهداری به بهترین شکل از موقعیت اقلیم و هوا مطلع باشد و به سود موردنظر دست یابد. استفاده از اطلاعات هواشناسی به توسعه پایدار کمک می‌کند و مانع بروز معضلاتی چون خشک شدن دریاچه ارومیه می‌شود.

انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان راهداری

رئیس سازمان هواشناسی همچنین به انعقاد تفاهمنامه همکاری میان این سازمان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اشاره کرد و گفت: یکی از موضوع‌های اصلی این تفاهمنامه توسعه ایستگاه‌های جاده‌ای و نگهداری آنها و مدل‌کردن شرایط جوی برای جاده‌هاست که ابتدا در محور تهران- شمال عملیاتی می‌شود و در این راستا سیستم جدیدتری با زیرساخت‌های دقیق‌تری از سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

پرهیزکار گفت: اکنون 66 ایستگاه هواشناسی داریم که قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه به 2000 ایستگاه برسد و رقم اعتبار در نظر گرفته شده 1000 میلیارد تومان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواشناسی

وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تامین اهداف ملی و بین المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم می باشد. تحقیق و شناخت کامل اتمسفر و کلیه پدیده های جوی وجمع آوری ، تنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمارهای هواشناسی و ارائه و کشف نتایج حاصله بمنظور کمک به برنامه ریزی ، پیشرفت و افزایش بازدهی موثر در فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، آب، آبیاری، مخازن آبهای زیر زمینی، آبهای سطحی، شهرسازی، سدسازی، تامین انرژی، تاسیسات شهری، آبرسانی، سلامتی و بهبود ارتباطات هوایی، در یایی، زمینی و مطالعات محیط زیست و سایر فعالیتهای دریایی، آلودگی هوا، تعدیل وضع هوا و غیره از مهمترین کاربرد های هواشناسی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان