اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950815176465809

با هدف مطالعه میدان نفتی سومار

ایران و لهستان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

کد: 13950815176465809

https://goo.gl/dulckh

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفتی «پی جی نیگ لهستان» (PGNiG) به منظور آغاز فعالیت های مطالعاتی در راستای توسعه میدان نفتی سومار تفاهمنامه همکاری (MOU) امضا کردند.

ایران و لهستان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ، غلامرضا منوچهری، معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی در مراسم امضا تفاهمنامه مطالعه میدان نفتی سومار که صبح امروز (شنبه، 15 آبان) در سالن جلسات هیئت مدیره برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران پیش از این با لهستان همکاری های مشترک داشته است، افزود: این دو کشور این بار در حوزه بالادستی صنعت نفت با یکدیگر همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه امضا این تفاهمنامه آغاز فصلی تازه در همکاری های ایران و لهستان درحوزه انرژی است، افزود: شرکت «پی جی نیگ» پس از امضای MOU، به مدت 6 ماه به مطالعه میدان سومار خواهد پرداخت و پس از آن با ارائه طرح پیشنهادی (پروپوزال) و در نهایت با توافق دو طرف قرارداد توسعه مخزن به امضا می رسد.

منوچهری با بیان اینکه اطلاعات در دسترس از مخزن میدان سومار در اختیار این شرکت لهستانی قرار می گیرد، افزود: به زودی برنامه بازدید از این میدان برای طرف لهستانی فراهم خواهد شد.
پیوتر وزنیاک، مدیرعامل شرکت «پی جی نیگ» با اشاره به سابقه همکاری میان ایران و لهستان، گفت: ما با تاخیری 6 ساله برای همکاری با ایران بازگشتیم و با توجه به سوابق درخشان خود به ویژه در کشور پاکستان و در دریای شمال (نروژ) امیدواریم به خوبی از پس توسعه میدان سومار برآییم.
 میدان نفتی سومار یکی از میدان های نفتی کشف شده است که در استان کرمانشاه و در شرق میدان نفت شهر و شمال غرب میدان گازی تنگه بیجار واقع شده است. در حال حاضر ضریب ریکاوری مخزن نفتی این میدان 15 درصد است. نفت این میدان از نوع سبک است. برنامه آتی برای توسعه این میدان نفتی افزودن 4 حلقه چاه و تولید روزانه 4500 بشکه نفت در روز است.

«پی جی نیگ» مختصر شده نام شرکت نفت و گاز و معدن لهستان و یکی از بزرگ ترین شرکت های دولتی مستقر در لهستان است که در زمینه اکتشاف نفت و تولید گاز طبیعی، واردات، ذخیره سازی، انتقال و فروش نفت خام و گاز طبیعی فعالیت می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته