اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950815176485797

رئیس پلیس تهران خبر داد

13 هزار عملیات انتظامی در هر24 ساعت

کد: 13950815176485797

https://goo.gl/O42T4u

، تهران , (اخبار رسمی): در هر 24 ساعت، قریب به 30 هزار مرتبه زنگ تلفن 110 پلیس پایتخت به صدا در می آید که از این تعداد تماس، بیش از 13 هزار مورد آن به عملیات انتظامی منجر می شود و این آمار نشان از فراوانی و گستره مأموریت های پلیس پایتخت را دارد.

13 هزار عملیات انتظامی در هر24 ساعت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سردارحسین ساجدی نیا،رئیس پلیس پایتخت با اعلام این خبر گفت: مرکز فوریت های پلیسی 110 تهران بزرگ ضمن حفظ آمادگی و تلاش شبانه روزی رسالت تکریم شهروندان را سرلوحه امور خود قرار داده است و این مرکز به منظور افزایش سرعت عمل پلیس، جلب رضایت شهروندان و ارتباط پایدار بین پلیس و جامعه ایجاد شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح عملکرد هفت ماهه مرکز فوریت های پلیسی 110 فاتب در سال 95 گفت: از آنجایی که در بروز حوادث اجتماعی یا جرایم در مواقع حساس و ضروری راحت ترین راه دسترسی عموم شهروندان به پلیس، تلفن 110 است،شهروندان تهرانی در این مدت، 6 میلیون و 482 هزار و 943 مرتبه زنگ 110 پایتخت را به صدا درآوردند که از این تعداد دو میلیون و 814 هزار و 948 مورد منجر به حضور ماموران بر سر صحنه و انجام عملیات شده  است.

او در ادامه با اشاره به حجم بالای تماس های مردمی با تلفن110 فاتب این مهم را نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملکرد مجموعه پلیس دانست و افزود:پلیس پایتخت این اعتماد را ارج نهاده و تمامی توان خود را در مسیر جلب رضای باری تعالی ، افزایش احساس امنیت و آسایش عمومی شهروندان به کار می برد.

کاهش 13 درصدی سرقت و 20 درصدی قتل در پایتخت

سردار ساجدی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق آمار اخذ شده زمان حضور ماموران در اغلب ماموریت های 110 زیر هفت دقیقه صورت گرفته است، گفت:از کل تماس های برقرار شده،  یک میلیون و 247 هزار و 992 تماس منجر به راهنمایی و دریافت اطلاعات شهروندان از پلیس شده که این موضوع نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش 20 درصدی داشته و نشان دهنده تعامل خوب و سازنده شهروندان با مجموعه پلیس پایتخت است.

ساجدی نیا با اعلام اینکه مرکز فوریت های پلیسی 110 جامع ترین سیستم پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه پلیسی است،گفت: سامانه 110 اثرات ارزشمندی در زمینه پیشگیری از ناهنجاری ها و مقابله با جرایم از طریق حضور سریع پلیس در صحنه داشته است.

رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تماس های برقرار شده با مرکز فوریت های پلیسی 110 تهران بزرگ گفت:تجزیه و تحلیل تماس های شهروندان حکایت از آن دارد که در هفت ماهه نخست امسال، انواع سرقت 13 درصد، قتل 20 درصد و قاچاق 9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خاتمه با اشاره به اینکه تلفن 110 در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی است، از شهروندان به خصوص خانواده های عزیز تهرانی خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری شدید دسته جمعی، شرارت، تصادفات و وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون