اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950816177326464

عزم سمنان برای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران

کد: 13950816177326464

https://goo.gl/P2iIyF

، سمنان , (اخبار رسمی): براساس آئین نامه ارسالی از وزارت ارشاد هر ساله یک شهر در کشور به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می شود که سال گذشته نیشابور این عنوان را از آن خود کرد.

برای انتخاب شدن به عنوان پایتخت کتاب ایران

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت: براساس آئین نامه ارسالی از وزارت ارشاد هر ساله یک شهر در کشور به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می شود که سال گذشته نیشابور این عنوان را از آن خود کرد.

امیر هوشنگ باهنر افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تا پایان آذرماه فرصت دارند تا طرح ها،برنامه ها و توانمندی های خود را در قالب کتاب و کتابخوانی به وزارت ارشاد ارسال نمایند.

به گفته وی در این آئین نامه ادارات ارشاد و شهرداری ها دو بازوی اصلی برای تحقق این امر هستند و سایر دستگاه های اجرایی نیز باید در کنار این دو دستگاه متولی فعالیت و مشارکت کنند.

باهنر خاطر نشان کرد: هم اکنون دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در فرهنگسرای کومش سمنان دایر شده و شهرداری و ارشاد اسلامی در صدد جمع اوری مستندات و منابع و اعلام کاندیداتوری سمنان در این خصوص هستند.

  اولین جلسه رسمی پایتخت کتاب ایران با حضور تعدادی از مسئولان و چهرهای فرهنگی در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری سمنان

سمنان یکی از شهرهای ایران، مرکز استان سمنان و شهرستان سمنان است. این شهر در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر در راه تهران به خراسان قرار گرفته است. آب و هوای آن خشک و معتدل است. این شهر از سوی خاور با شهرهای دامغان شاهرود، از شمال به درجزین، مهدیشهر و شهمیرزاد و از باختر با سرخه همسایه است. فاصله آن تا تهران 216 کیلومتر است و به راه آهن سراسری تهران_مشهد، متصل است و دارای دو فرودگاه (یکی تجاری و دیگری نظامی) است. نژاد مردم سمنان آریایی است و به زبان فارسی و زبان سمنانی سخن می‌گویند. سمنان از گزینه‌های مهم برای انتقال پایتخت سیاسی کشور در سال 1392 بود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه