اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213696464

در سمنان راه اندازی می شود

مرکز همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم در سمنان

کد: 13951014213696464

https://goo.gl/4cpSyS

، سمنان , (اخبار رسمی): مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان از راه اندازی مرکز همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم در شهرداری سمنان خبر داد.

مرکز همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم در سمنان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان، سمیه قاسمی گفت: واحد ورابط عمومی شهرداری سمنان از اواخر تابستان به واحد روابط عمومی و امور بین الملل ارتقا یافت و فعالیت در عرصه بین الملل را اغاز کرد.

وی افزود: پس از حضور شهردار سمنان و تعدادی از مدیران شهری در یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم در قزوین ورایزنی های صورت گرفته با مهمانان خارجی حاضر در اجلاس سمنان به عنوان نگین جاده ابریشم به مهمانان خارجی معرفی شد.

وی اظهار داشت: چند روز پس از این اجلاس دعوتنامه ای از شهردار ارومچی ، ایلهام صبیر دریافت کردیم و شهردار سمنان به چهارمین اجلاس همکاری و توسعه شهرهای کمربند اقتصادی جاده ابریشم دعوت شد.

 به گفته وی این سفر که تمام هزینه های آن توسط شهرداری ارومچی پرداخت شد منجر به انعقاد تفاهم نامه همکاری و دوستی یا خواهر خواندگی بین شهرهای سمنان و ارومچی شد و این تفاهم نامه 23 سپتامبر در اجلاس عمومی و در حضور هزاران نفر به امضا رسید.

قاسمی ادامه داد:روابط بین المللی شهرداری سمنان در مهرماه هم ادامه داشت و سفیر فنلاند هری کمراینن به سمنان سفر کرد و سمنان را شهری رو به پیشرفت دانست و گفت: تلاش می کنم تا زمینه همکاری بیشتر بین سمنان و یکی از شهرهای بزرگ فنلاند را فراهم کنم.

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان خاطر نشان کرد: پس از حضور موفق و تاثیرگذار شهردار سمنان در ارومچی نام وی در لیست 67 شهردار برتر اسیا قرار گرفت و فاطما شاهین شهردار قاضیانتپ ترکیه وی را به پنجمین مجمع دوسالانه شهرداران آسیایی دعوت کرد که این مجمع به دلایل مشکلات امنیتی ترکیه به تعویق افتاد.

وی اظهار داشت: شهردار سمنان در اجلاس شهرداران قزوین درخواست میزبانی اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سال 2019 را به پروفسور کواک رئیس سازمان شهروندان جهانی ارائه داد و پروفسور کواک 11 آبان ماه برای بررسی شرایط میزبانی به سمنان سفر کرد.

به گفته وی حضور کواک در سمنان و ملاقات با استاندار و شهردار و بازدید از شهر سمنان و جاذبه های تاریخی فراوان آن سبب شد وی دیدگاه خوبی به این شهر پیدا کرده و نظر مساعد خود را برای این میزبانی اعلام کند که نتیجه آن چند ماه آینده مشخص می شود.

قاسمی تاکید کرد: برقراری ارتباطات بین المللی سبب می شود تا شهرداری سمنان سرعت بیشتری در روند رو به رشد خود یافته و بتواند از تجربیات شهرداری های موفق دنیا در زمینه های مدیریت شهری، محیط زیست، تکنولوژی پسماند و بازیافت ، تبدیل فاضلاب به آب خام و زیرساخت های شهری بهره مند شود.

وی خاطر نشان کرد: برای برقراری ارتباط بیشتر با کشورهای مختلف و استفاده از تجربیات انها و همچنین تبادلات فرهنگی و اجتماعی و داشتن کانونی برای این فعالیت ها  به دستور شهردار سمنان و با مساعدت اعضای شورای شهر مرکز همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم در شهرداری سمنان ایجاد می شود که هم اکنون در مرحله مرمت و آماده سازی ساختمان آن در کنار ساختمان شورای شهر هستیم.

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان تصریح کرد: در صورت اماده شدن این ساختمان، مرکز همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد و امیدواریم در این مرکز شاهد حضور مهمانان خارجی، دستگاه های متولی و سازمان های مردم نهاد باشیم و دریچه جدیدی برای جهانی شدن به روی شهر زیبا ، تاریخی و کهن سمنان گشوده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری سمنان

سمنان یکی از شهرهای ایران، مرکز استان سمنان و شهرستان سمنان است. این شهر در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر در راه تهران به خراسان قرار گرفته است. آب و هوای آن خشک و معتدل است. این شهر از سوی خاور با شهرهای دامغان شاهرود، از شمال به درجزین، مهدیشهر و شهمیرزاد و از باختر با سرخه همسایه است. فاصله آن تا تهران 216 کیلومتر است و به راه آهن سراسری تهران_مشهد، متصل است و دارای دو فرودگاه (یکی تجاری و دیگری نظامی) است. نژاد مردم سمنان آریایی است و به زبان فارسی و زبان سمنانی سخن می‌گویند. سمنان از گزینه‌های مهم برای انتقال پایتخت سیاسی کشور در سال 1392 بود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه