اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950816177336464

مرمت خانه خطیبی کلید خورد

کد: 13950816177336464

https://goo.gl/9UW4zr

، سمنان , (اخبار رسمی): مدیر عامل سازمان نوسازی وبهسازی شهر سمنان از عملیات مرمت خانه باارزش خطیبی خبر داد .

مرمت خانه خطیبی کلید خورد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان ، سعید حسینی افزود: خانه خطیبی که از خانه های باارزش و تاریخی شهر سمنان و در مجاورت مسجد امام خمینی (ره) می باشد در سنوات قبل توسط این سازمان و به منظور گسترش و توسعه صنعت گردشگری تملک شده است .

حسینی اظهار داشت: گزینش پیمانکار و انعقاد قرارداد به منظور مرمت بنا شامل پاکسازی، سبک سازی سقف ها ، احداث سقف ها و ابنیه تخریب شده و نهایتا نازک کاری و محوطه سازی صورت گرفته است .

مدیر عامل سازمان نوسازی وبهسازی شهر سمنان ابراز امیدواری کردتا پایان سال جاری شاهد اتمام پروژه باشیم .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کاربری بنای فوق الذکر اقامتی پذیرایی در نظر گرفته شده است ، سرمایه گذاران در حوزه گردشگری که تمایل به همکاری وبهره برداری از این خانه تاریخی را دارند به سازمان نوسازی وبهسازی شهر سمنان مراجعه نمایند 

قدمت خانه خطیبی مربوط به دوره قاجاریه بوده،مساحت اعیان 680 متر مربع، عرصه 860 متر مربع و درمالکیت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سمنان می باشد .

مسیر حرکت در خانه خطیبی از جنوب به شمال است و پس از عبور از ورودی ، در هشتی دو دالان به دو میان سرا در غرب و شرق، باز شده است. فضاهای شاه نشین، اتاق های سه دری با ایوانچه ، اسطبل، آب انبار(خوت)، سرداب، مطبخ، ایوان و مهتابی در اطراف آنها و در دو اشکوب جای گرفته اند.ساخت مایه ی خانه خشت، آجر، سنگ، چوب،خاک رس و گچ است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری سمنان

سمنان یکی از شهرهای ایران، مرکز استان سمنان و شهرستان سمنان است. این شهر در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر در راه تهران به خراسان قرار گرفته است. آب و هوای آن خشک و معتدل است. این شهر از سوی خاور با شهرهای دامغان شاهرود، از شمال به درجزین، مهدیشهر و شهمیرزاد و از باختر با سرخه همسایه است. فاصله آن تا تهران 216 کیلومتر است و به راه آهن سراسری تهران_مشهد، متصل است و دارای دو فرودگاه (یکی تجاری و دیگری نظامی) است. نژاد مردم سمنان آریایی است و به زبان فارسی و زبان سمنانی سخن می‌گویند. سمنان از گزینه‌های مهم برای انتقال پایتخت سیاسی کشور در سال 1392 بود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]