اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950817178155809

مجری طرح توسعه یاران شمالی خبر داد

شروع برداشت نفت ازمیدان مشترک یاران شمالی

کد: 13950817178155809

https://goo.gl/yiY4ur

، تهران , (اخبار رسمی): مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی در شرکت مهندسی و توسعه نفت از انجام عملیات پیش راه اندازی و آغاز برداشت 30 هزار بشکه ای نفت از این میدان مشترک نفتی خبر داد.

شروع برداشت نفت ازمیدان مشترک یاران شمالی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ،آرش باقرزاده  با بیان این که همه فعالیت های مربوط به پیش راه اندازی میدان یاران شمالی در حال انجام است، اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون از مجموع 20 حلقه چاه این میدان 7 حلقه چاه وارد مدار شده که تا پایان امروز به 10 حلقه چاه افزایش می یابد.

باقرزاده با اشاره به تحقق برداشت روزانه 30 هزار بشکه نفت خام از میدان مشترک یاران شمالی تا پایان هفته جاری گفت: نفت تولیدی این میدان نفتی به کارخانه بهره برداری و نمکزدایی 165 هزار بشکه ای اروندان پمپ می شود.

افزایش برداشت از میدان های مشترک نفتی یکی از اولویت های مهم وزارت نفت در دولت یازدهم است که با اجرای سیاست های تمرکز و تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام از میدان های مشترک، ظرفیت تولید نفت میدان های غرب کارون افزایش یافته است.

میدان نفتی یاران شمالی که توسعه آن با هدف تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت در دستور کار قرار است، در استان خوزستان و در فاصله تقریبی 130 کیلومتری غرب شهر اهواز در نزدیکی مرز ایران و عراق و در مجاورت تالاب هورالهویزه قرار گرفته است. این میدان در غرب میدان آزادگان شمالی و شمال میدان یاران جنوبی واقع است و API نفت تولیدی آن 16 تا 18 برآورد می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته