اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950817178356383

حرایم شیراز تثبیت ودراختیار شهروندان قرار می گیرد

کد: 13950817178356383

https://goo.gl/BOz7PQ

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز گفت: حرایم پیرامون شهر شیراز تثبیت و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

حرایم شیراز تثبیت ودراختیار شهروندان قرار می گیرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  پایگاه خبری شهرداری شیراز، علیرضا پاک فطرت در بازدید از حریم شهر در ناحیه انجیره واقع در منطقه ده شهرداری شیراز، حفظ عرصه های طبیعی و غرس درختان را مدیریت جهادی عنوان کرد و خواستار ادامه این روند تا مرز 600 هکتار در این اراضی شد.

وی ضمن بازدید از خزانه تولید درختان این منطقه، اظهار داشت: امروزه زندگی آپارتمان نشینی موجب افزایش افسردگی بویژه در بانوان گردیده که ایجاد این گونه فضاهای مفرح طبیعی و زیبا در دل طبیعت، روحیه سلامتی و نشاط را به خانواده ها باز می گرداند.

شهردار شیراز ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت پذیرفته همزمان با افزایش سطح تحت پوشش درختان ضمن احیای باغات شیراز، فرصت استفاده عمومی از این فضای طبیعی پر درخت برای شهروندان مهیا می شود.

پاک فطرت از کشت گیاهان دارویی در این عرصه خبر داد و گفت: با ایجاد مزرعه وسیع گیاهان دارویی در این اراضی، قابلیت بهره برداری از آن توسط مردم امکان پذیر می شود.

وی در ادامه خطاب به شهردار منطقه 10 با تاکید بر لزوم ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب جهت حضور شهروندان و لزوم استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد و بهره برداری از اماکن تفریحی و توریستی در این ناحیه، خاطرنشان کرد: حضور فعال سرمایه گذار و انجام کارهای اقتصادی باعث افزایش حضور مردم و رونق ناحیه انجیره می شود.

گفتنی است برای نخستین بار در شیراز و با ابتکار عمل شهردار این شهر، در اواخر سال 91 مدیریت حرایم شهرداری ایجاد شد که طی مدت قریب 3 سال اقدامات ارزنده و مؤثری در این زمینه انجام شده است.

جلوگیری از زمین خواری، حفظ اراضی از ساخت و سازهای غیر مجاز و تثبیت آن با کاشت قریب 90 هزار اصله درخت از جمله اقدامات این مدیریت می باشد که با حفظ حریم پیرامون شهر شیراز، از اثرات نامطلوب تخریب منابع طبیعی جلوگیری شده و با رشد و نمو تدریجی درختان و ایجاد فضای سبز طبیعی، آینده کلان شهر شیراز از نظر زیست محیطی و مقابله با  آلودگی هوا تضمین خواهد شد.

همچنین احمدی مدیر حرایم ضمن ارائه گزارش در زمینه تثبیت مالکیت عمومی بر این اراضی، تولید، انتقال، کاشت و نگاه داشت درختان در گستره طبیعت بکر این منطقه را بهترین دستاورد مدیریت حرایم شهرداری شیراز عنوان نمود و از تولید و کاشت گونه های درختی نظیر کاج، انجیر، زبان گنجشک، سرو نقره ای، توت و چنار با استفاده از سامانه آبیاری قطره ای خبر داد./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه