اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950819178706119

انقلاب صنعتی چهارم همه را با خود خواهد برد

کد: 13950819178706119

https://goo.gl/DQ0i0n

، تهران , (اخبار رسمی): ممکن است Industry 4.0، برای افرادی که خارج از حوزه تولید فعالیت دارند، ناآشنا باشد اما عبارت “اینترنت اشیا” که برای مدیران کسب‌وکار آشنا است!

انقلاب صنعتی چهارم

در رابطه با Industry 4.0 باید پاسخ سه سؤال اساسی را بدانید: اینکه این پدیده چیست؟ چه تأثیراتی دارد؟ و چالش‌های پیش رو کدم‌اند؟

به گزارش روابط عمومی آی او تی تی، چه در انتظار ما است اگر IOT به‌طور کامل اجراشده و دست در دست تکنولوژی‌های نوینی دیگری همچون روبات‌های خودکار و بیگ دیتا بدهد؟ 

Industry 4.0 چیست؟

جرقه اولیه این پدیده سال 2006 و توسط دولت آلمان زده شد. به آن “اینترنت صنعتی” یا “انقلاب صنعتی چهارم” نیز گفته می‌شود. هدف از این سرفصل تکنولوژی، دیجیتالی کردن حوزه ساخت و تولید به‌منظور افزایش بهره‌وری است. گفته می‌شود دولت آلمان تا سال 2020 درمجموع، 40 میلیارد یورو در این بخش سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

اکنون رویکرد و چشم‌انداز Industry 4.0، در سراسر دنیا به کار بسته شده و بر باقی حوزه‌ها نیز تأثیر گذاشته‌است. درمجموع 9 تکنولوژی کلیدی پایه‌های انقلاب صنعتی چهارم را تشکیل می‌دهند: روبات‌های خودکار، بیگ دیتا، واقعیت افزوده (AR)، تولید افزایشی، رایانش ابری، امنیت سایبری، اینترنت اشیا، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و شبیه‌سازی.

تعامل اینترنت اشیا، محاسبات، شبکه و فرآیندهای فیزیکی، سیستم‌های سایبر فیزیکی‌ای (CPS) را به وجود می‌آورد که به‌طور آنی با یکدیگر و با انسان همکاری می‌کنند. این باعث شده که تولیدکننده‌ها به دنبال “اپراتورهایی برای کارخانه‌های هوشمند” باشند، کسانی که قادرند تجهیزات تمام‌اتومات متصل به شبکه را مدیریت کرده و داده‌های حاصل از سیستم را آنالیز کنند.

در ادامه میخوانیم که انقلاب صنعتی چهارم چه تاثیراتی دارد و چالش های پیش رو کدامند؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]