اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950819179025809

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اعلام کرد

تحقق 101درصدی تعهدات شرکت گچساران

کد: 13950819179025809

https://goo.gl/oVoaLg

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از تحقق 101.3 درصدی تعهدات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در 6 ماهه نخست سال 95 خبرداد.

تحقق 101درصدی تعهدات شرکت گچساران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، امین محمدی در حاشیه هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت در اهواز در جمع خبرنگاران، گفت: قرار گرفتن تأسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در گستره چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس و هم چنین وجود تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارگ جهت صادرات هدایت می شود.

محمدی اظهار کرد: راهبری تمام این مراحل و تعمیر و نگهداری این تأسیسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است .

وی یادآور شد: این شرکت هم اکنون مسئولیت تولید صیانتی از 15 میدان نفتی فعال را با استفاده از 775 حلقه چاه بر عهده دارد. وجود 10 واحد بهره برداری، 5 کارخانه نمکزدایی در مدار و 2 کارخانه نمکزدایی در دست اقدام، وجود 11 ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گاز مایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر 12 دستگاه – شیرگاه و لخته گیر مایع – چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، وجود 6 واحد آبرسانی، بیش از 100 تفکیک گر سرچاهی و بوستری، در کنار 3 ایستگاه برق و دارابودن بیش 6700 کیلومتر خطوط لوله از قطر 4 تا 52 اینچ و از همه مهمتر کارکنانی بومی و دلسوز، بر اهمیت شرکت نفت گچساران افزوده است.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران با اشاره به تحقق 101.3 درصدی تعهدات این شرکت در 6 ماهه نخست امسال، تصریح کرد: شرکت نفت گچساران توانسته نیم نگاهی به افق پنج سال آینده خود داشته باشد.

محمدی به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی با 78 هزار مورد فعالیت های تعمیراتی، اصلاحیه و پیشگیرانه طی سال 94 در این شرکت اشاره کرد و افزود: تعمیرات اساسی کارخانه های گاز و گاز مایع، فشار قوی، تقویت گاز بینک، سیاهمکان و ده ها مورد از این قبیل توسط کارکنان نفت گچساران صورت می گیرد و همین امر موجب جلوگیری از خروج ارز و حمایت از شرکت های ایرانی شده است.

وی با اشاره به صرفه جویی بیش از 20 میلیارد ریالی کارگاه مرکزی نفت گچساران در سال گذشته گفت: اداره تعمیرات و کارگاه مرکزی نفت گچساران سهم چشمگیری در تأمین ادوات و قطعات مورد نیاز کارخانه ها و تعمیر و بازسازی سیستم های پیچیده این شرکت دارند.

محمدی با تاکید بر ساخت 24 پکیج از قطعات ماشین آلات فرایندی و تجهیزات مختلف درون و برون چاهی توسط شرکت نفت گچساران طی شش ماهه نخست سال 1395، بیان کرد: در کنار ساخت 24 پکیج از قطعات ماشین آلات فرایندی و تجهیزات مختلف درون و برون چاهی، تعداد 49 قطعه با هزینه ای بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون تومان در شش ماهه نخست سال 1395 تعمیر و مجددا وارد مدار شده است. 

وی همچنین نقش سازندگان توانمند داخلی در سربلندی اقتصادی ایران را پررنگ ارزیابی کرد و تصریح کرد: در یکسال و نیم گذشته بیش از 8738 قطعه به سفارش این شرکت و با همکاری سازندگان توانمند داخلی به ارزش بیش از 103 میلیارد ریال ساخته شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته