اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950821179815428

اولین همایش ملی ارتقا و توسعه ورزش همگانی

سلامت مردم به خاطر کم تحرکی به خطر افتاده است

کد: 13950821179815428

https://goo.gl/ind78N

، تهران , (اخبار رسمی): معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش وجوانان معتقد است با وجود رشد آمار ورزش همگانی در سال‌های اخیر، هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی وجود دارد

سلامت مردم به خاطر کم تحرکی به خطر افتاده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت ورزش و جوانان ، عبدالحمید احمدی روز پنجشنبه در اولین همایش ملی ارتقا و توسعه ورزش همگانی افزود: جامعه ایرانی برای رشد، بالندگی ، سلامت ، توانمندی ونشاط چاره‌ای جز توسعه ورزش همگانی ندارد و بر این اساس اولویت اصلی دولت تدبیر و امید در بحث ورزش نیز توجه اساسی به ورزش همگانی بوده و رئیس‌جمهوری هم بارها بر توسعه آن تاکید داشته است.

احمدی گفت: جمعیت ایران جوان است وبرای قرار گرفتن ایران در جایگاه اول منطقه وتضمین سلامت مردم، نیاز است توجه ویژه‌ای به ورزش همگانی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به ورزش شده است، افزود: یکی از دغدغه‌های کشور آسیب پذیری سلامت مردم ناشی از بی‌تحرکی و کم تحرکی است و برای بهبود این وضعیت برنامه‌های خوبی تدوین شده و دنبال می‌شود.

به گفته معاون وزیر ورزش و جوانان سلامت مردم ایران در چند سال اخیر به خاطر بی‌تحرکی، کم تحرکی وتغذیه ناسالم به خطر افتاده، وزن مردم افزایش و در مقابل سن بیماری‌ها کاهش یافته و نیاز است برای مقابله با این آسیب و خطر، ورزش همگانی جدی گرفته شود.

احمدی گفت: با وجود تلاش دستگاه‌های مختلف در همگانی کردن ورزش، هنوز آمار قابل قبولی در این حوزه وجود ندارد و مشارکت 20 درصدی مردم ایران در ورزش همگانی نشان از فاصله زیاد با استاندارد جهانی است.

وی افزود: هنوز ورزش همگانی به عنوان یک تکلیف برای مردم ودستگاه‌های متولی در نظر گرفته نشده و کسی هم در این راستا مورد مواخذه و بازخواست قرار نمی‌گیرد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش وجوانا ن همکاری دانشگاه‌ها ،آموزش وپروش و رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ ورزش همگانی خواستار شد و افزود: صدا و سیما به عنوان رسانه پرمخاطب می‌تواند در ترویج این فرهنگ تلاش کند .

احمدی همچنین از تدوین سیاست‌های کلی نظام در بخش ورزش وتربیت بدنی خبرداد واضافه کرد: سیاست‌های کلی در بخش ورزش و تربیت بدنی تدوین شده و پس از ابلاغ از سوی مقام معظم رهبری اجرایی می‌شود.

وی درخصوص تصویب نظام‌نامه فرهنگی، ورزشی کشور افزود: دریکی از بندهای این نظام‌نامه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، ورزش همگانی به عنوان پایه ورزشی مطرح و نهادهای مسوول موظف به مشارکت و توجه ویژه در توسعه آن شده‌اند.

همایش یک روزه ملی ارتقا و توسعه ورزش همگانی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد و در آن مسوولان و کارشناسان به ارائه مطالب خود در این زمینه پرداختند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 8 دی ماه 1389 و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. این وزارت‌خانه عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسایل مربوط به ورزش و جوانان در کشورمان است. همچنین مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان کشور، نهادی قرآنی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کند.حمید سجادی نخستین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در اواخر خردادماه 1390 به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با 137 رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش