اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950822180046505

نصب اولین سیستم صوتی اذان گوی هوشمند در قم

کد: 13950822180046505

https://goo.gl/4L5IQ9

، قم , (اخبار رسمی): شهردار قم گفت: اولین سیستم صوتی اذان گوی هوشمند با بهره گیری از هنر بومی و ناب ایرانی ساخته شده و با نصب در میدان جانبازان ضمن تعیین اوقات شرعی صدای اذان و الله اکبر را پخش می کند.

نصب اولین سیستم صوتی اذان گوی هوشمند در قم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری قم، سقائیان نژاد با اشاره به ساخت و نصب برج اذان در میدان جانبازان قم، اظهار کرد: این برج نماد مسجد در بلاد اسلامی است و با بهره گیری از هنر بومی و ناب ایرانی رنگ و بوی ویژه‌ای به شهر خواهد داد.

شهردار قم ماموریت برج اذان را محاسبه و پخش صوت اذان دانست و تصریح کرد: این برج با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته و نصب شده است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه سازه برج اذان نماد مذهب، فرهنگ و تمدن ایرانی است، خاطرنشان کرد: با قرارگیری این برج در هر نقطه از شهر، این امکان ایجاد می شود که همراه با تعیین اوقات شرعی صدای اذان و الله اکبر را به گوش عموم مردم برساند.

وی با اشاره به امکانات و قابلیت های این برج، تصریح کرد: همچنین در این برج امکان پیجینگ توسط تلفن های همراه و دستگاه های مختلف الکترونیکی دیده شده که می تواند بسیاری از انتظارات و نیازهای شهر در این بخش را رفع کند.

شهردار قم به جزئیات ساخت و نصب این دستگاه فلزی اشاره کرد و با تاکید بر میزان دقت در عملکرد آن و محاسبه اوقات شرعی، گفت: این دستگاه برای رساندن خطا در محاسبات به نزدیک صفر، شبانه روز 24 مرتبه خود را با ساعت جهانی ست می کند تا مشکلات به حداقل برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قم

استان قم یکی از 31 استان ایران است که در مرکز این کشور و در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان واقع شده‌است. مرکز استان کلان‌شهر قم است. این استان در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و آب و هوای گرم و خشک دارد. جنوب و غرب استان پوشیده از کوه‌های مرتفع است و آب و هوای معتدل دارد. مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان نیز پوشیده از بیابان‌های وسیع است که بزرگ‌ترین آن‌ها دشت مسیله است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه